פטור ממס שבח על דירת מגורים – איך לקבלו?

בעלות על דירת מגורים יכולה להיות משתלמת למדי, הן במקרה של השכרה והן במקרה של מכירה, אך חשוב להיות מודעים להשלכות המס הכרוכות בהשבחת נכסים. היבט משמעותי מאוד בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן הוא מס שבח המוטל בעת מכירת נכס שצבר ערך עם הזמן. למרבה המזל, תחת תרחישים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס שבח. הבנת הקריטריונים לזכאות חשובה למדי עבור בעלי דירות מגורים, המעוניינים ליהנות מהטבות המס הללו.

 

מס שבח – קווים לדמותו

מס שבח המכונה גם מס רווחי הון ממכירת דירה, נגבה בעת מכירת נכס ברווח. כמו כן, מס שבח מחושב לפי ההפרש בין מחיר הרכישה של הנכס למחיר המכירה שלו. עם זאת, לאורך השנים ממשלות ישראל יזמו פטורים כדי לעודד בעלות על דירות למגורים, וכדי להקל על הנטל הכלכלי עבור קטגוריות מסוימות של מוכרי נכסים.

 

קבלת פטור ממס שבח

ככלל, מוכרי נכסים אשר מוכרים את הנכס שלהם ברווח חייבים בתשלום מס שבח. יחד עם זאת, תחת תנאים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס שבח או הקלות כאלו ואחרות. כשזה נוגע לזכאות לפטור ממס שבח, כל מקרה פועל לגופו, לכן כדי לוודא אם אתם זכאים לפטור המיוחל, מומלץ לפנות לסיוע מטעם עורך דין מקרקעין שיוכל לנתח את המקרה הייחודי שלכם, ולהמליץ לכם לאיזה מסלול כדאי לפנות כדי לקבל פטור ממס שבח.

 

פטור ממס שבח עבור דירה מזכה

בעלי בתים עשויים להיות זכאים לפטור ממס שבח אם הנכס הנמכר עונה להגדרה החוקית של "דירה מזכה". כדי שדירה תענה להגדרה זאת, ישנם מספר תנאים שצריכים להתממש, לרבות זמן בעלות מינימלי על הדירה – לפחות 18 חודשים נכון לשנת 2023. כאמור, בכל הנוגע לפטור ממס שבח עבור כל מקרה תהיה הכרעה שונה, לכן חשוב להיוועץ באנשי מקצוע כדי להבין אם עסקת הנדל"ן שאתם ניצבים בפניה, תהיה כזאת שניתן להשיג במסגרתה פטור ממס שבח.

 

תהליך הגשת בקשה

כדי ליהנות מפטור ממס שבח על דירת מגורים, יש להקפיד על סדר פעולות מסודר ולדבוק בהליכים ספציפיים במהלך מכירת הנכס:

 

תיעוד רלוונטי

לאחר בדיקה מקדימה לפטור ממס שבח עבור הדירה שאתם עתידים למכור, ודאו שכל המסמכים הנדרשים לשם קבלת הפטור, לרבות הוכחת תושבות וכל מסמך אחר – זמינים ומוכנים להעברה לגורמים הרלוונטיים. מומלץ כי תסתייעו באנשי מקצוע מוסמכים כדי לארגן את כל התיעוד הרלוונטי ולהזין אותו בצורה הנוחה ביותר.

 

הצהרה והגשת בקשה

יש להגיש הצהרה רשמית למיסוי מקרקעין, וכן להגיש בקשת פטור ממס שבח. הגשה בזמן הנכון היא חיונית כדי למנוע עיכובים בתהליך קבלת הפטור.

 

פטור ממס שבח על דירת מגורים – כך תעשו את זה נכון

הבנת הדרכים לקבלת פטור ממס שבח על דירות מגורים הינה קריטית לבעלי דירות המעוניינים להגדיל רווחים במהלך עסקאות נדל"ן. על ידי עמידה בקריטריונים לזכאות וביצוע הליכי בקשה נכונים, תוכלו ליהנות מפטור ולהפחית או לבטל את נטל המס הקשור להשבחת הנכס.

פטור ממס שבח על דירת מגורים

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני