סוגי הפרעות צרכים מיוחדים בקרב ילדים

ילדים עם צרכים מיוחדים סובלים מהפרעות בהתפתחות שאינן עומדות בקנה אחד עם בני גילם. מדובר על הפרעות שכליות, הפרעות פיזיולוגיות, הפרעות בדיבור, הפרעות קוגניטיביות, מוטוריות ורגשיות. המאמר יפרט את סוגי ההפרעות של ילדים עם צרכים מיוחדים.

 

ההפרעות הנפוצות של ילדים עם צרכים מיוחדים

ההפרעות הנפוצות של ילדים עם צרכים מיוחדים, בין אם הן קלות ובין אם חמורות מתאפיינות במוגבלות שכלית, אוטיזם, תסמונת דאון, שיתוק מוחין, בעיות בכרומוזומים, הפרעות גנטיות, טורט, VCFS, ספינה ביפידה, תסמונות עובריות כתוצאה מאלכוהול או סמים, לקויות ראייה או שמיעה, מתמודדי נפש, פעלתנות יתר, מחלות כרוניות כמו סרטן  וכד'.

לא מדובר בעיכוב התפתחותי שניתן לצמצם באמצעות טיפול או לרפא. ילדים אילו אינם מסוגלים לתפקד בדומה לבני גילם ולכן זקוקים לכל התמיכה, בין אם היא רפואית ובין אם חינוכית כדי לתפקד בטווח הנורמה וכדי שמצבם לא יחמיר. באתר של קול הזכויות תמצאו מידע נוסף בנושא.

 

האם המדינה מסייעת בתחומי הבריאות לילדים עם צרכים מיוחדים?

לילדים עם צרכים מיוחדים ולמשפחותיהם ישנן זכויות אותן המדינה משלמת או מסבסדת. מבחינה בריאותית הילדים זכאים לאבחון במכון להתפתחות הילד בקופת החולים, לטיפולים פרא רפואיים ולמענק עבור טיפול שיקומי. במידה והם זכאים לקצבת נכות או ניידות מהביטוח הלאומי, יהיו פטורים לגמרי מתשלומים לקופות החולים.

משרד הרווחה והביטחון החברתי גם מעניק טיפולי שיניים והרדמה מלאה לטיפולי שיניים בחינם לילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף, ילדים הזקוקים למכשור ועזרים מיוחדים יקבלו סיוע מגופים שונים ומענק מהביטוח הלאומי בהתאם לזכאות עבור גמלת נכות.

 

האם המדינה מסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים בתחום החינוך?

ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים לרישום מוקדם במוסד החינוכי, להשתלבות בחינוך הרגיל, לקבלת סייעת צמודה אישית והסעה למוסד החינוכי במימון העירייה. ילדים המרותקים למיטה או נמצאים בביתם מעל חודש, יהיו זכאים לקבלת חינוך בבית. המאושפזים בבית חולים יוכלו ללמוד במוסדות חינוכיים שנמצאים בבתי החולים ללא עלות. בנוסף, בזמן טיולים או פעילויות מחוץ למוסד הלימודי, ילדים אלו יהיו זכאים להתאמות ולנגישות כדי שיוכלו להשתתף בהן.

 

נגישות לילדים עם צרכים מיוחדים – ניידות

גמלת הנכות או הניידות תזכה את הילדים בתעודת נכה ואת ההורים בתו נכה בחניות ציבוריות או חנויות נכים. בנוסף הם זכאים לנגישות בתחבורה הציבורית, בפטור מתשלום למקומות ציבוריים ובפטור מהמתנה בתור. ההורים יהיו אף זכאים לתשלום אגרת רישוי נמוכה ולסימון חניית נכים בסמוך לביתם. בדומה לכך, ההורים יקבלו סיוע של מימון מכשירי ניידות ומכשירי הליכה.

 

אל תוותרו על הזכויות שלכם

בנוסף לכל הזכויות הרפואיות, החינוכיות, קצבת נכות וניידות, נגישות וכד', ישנן הטבות גם במס הכנסה ובארנונה שיסייעו לכם להוזיל את עלויות הטיפול בילד עם צרכים מיוחדים. ההמלצה שלנו היא לנצל את כל המגיע לכם.

הפרעות בקרב ילדים

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני