נפגעתי בתאונת דרכים – מה עלי לעשות?

תאונות דרכים גורמות לנפגעים רבים במהלך כל שנה. אין יום שבו לא נגרמת תאונת דרכים בה נפגע מעורב בצורה שמצריכה טיפול רפואי ואף הפסדים כלכליים שונים. במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, יש כמה דברים שחשוב לדעת. ממש לשם כך ערכנו את המדריך הקצר הבא ובו תשובות מאירות עיניים לכמה שאלות נפוצות בנושא פיצויים שניתן לקבל במידה ונפגעתם בתאונת דרכים.

 

פציעות ופגיעות בתאונת דרכים, מה לעשות בזירה?

תאונות דרכים הן לצערנו אירוע שבשגרה במדינת ישראל. אם נפגעתם בתאונת דרכים יש לפעול במספר שלבים. ראשית, בדקו שאתם וכל אחד אחר שהיה מעורב בתאונה לא נמצא במצב שעלול לגרום לו נזק נוסף כתוצאה מרכבים חולפים או מסכנות דרך אחרות. מיד לאחר מכן יש להזמין כוחות הצלה לשם טיפול בנפגעים. שימו לב, אין להזיז אנשים שנפגעו בתאונות דרכים אלא אם כן הם נמצאים במקום מסוכן.

 

מתי מגישים תביעה לקבלת פיצוי וכיצד?

תאונות דרכים שמסתיימות בנזקים קלים שחולפים לאחר מספר ימי מנוחה, לא מהוות עילה לתביעה בגין נזקי גוף. במקרים כאלה ניתן להגיש תביעה לביטוח במקרה ויש לכם ביטוח צד ג', בכדי לכסות את נזקי הרכוש שנגרמו בתאונה.

במידה ונגרמו לכם נזקים משמעותיים ולטווח ארוך, אזי כדאי לתבוע בכדי לקבל את הפיצוי על הנזק שנגרם. בכדי לתבוע את חברת הביטוח, יש להגיש בקשה לחברת הביטוח שמבטחת אתכם או לחברת הביטוח של המעורבים האחרים בתאונה.

 

מה עושים אלו שאין להם את מי לתבוע?

מי שנפגע על ידי נהג או משתמש אחר בדרך, ואין חברת ביטוח רלוונטית לצורך התביעה, יכול לתבוע את קרנית. קרנית היא קרן שהוקמה על ידי המדינה בכדי לפצות נפגעי תאונות דרכים שאין להם את מי לתבוע מלבדה.

 

מה חשוב לעשות בכדי שהתביעה תתקבל?

חשוב מאוד להקפיד על מספר כללים בכדי לדאוג לכך שהתביעה תתקבל. ראשית יש לתעד את הנזק הגופני שנגרם לנפגע בכל האמצעים העומדים לרשותכם – בין אם בביקור אצל רופאים מומחים ובקשה לקבלת סיכום שמתייחס לתאונה ובין אם בקבלת חוות דעת מרופא תעסוקתי, שייתן את חוות דעתו בקשר לאובדן כושר עבודה.

בנוסף לכך, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים מומלץ שיעזור לכם להגיש את התביעות בצורה מסודרת ומלאה שתוביל לתשלום פיצוי הולך לנזק שנגרם לך.

 

איך לפעול במידה ונפגעתי בתאונת דרכים – סיכום

תאונות דרכים עלולות לגרום לפגיעות משמעותיות שישנו את חייו של הנפגע לחלוטין. בכדי להתמודד עם פגיעות אלו, יש לעיתים קרובות צורך בקבלת פיצויים כאלה ואחרים. לכן במידה ונפגעתם בצורה שמשפיעה עליכם לטווח הארוך ובצורה משמעותית כתוצאה מתאונת דרכים, עליכם לתבוע את גורמי הביטוח הרלוונטיים. חשוב לתעד את הנזק הרפואי והכלכלי שנגרם לכם כתוצאה מהתאונה בכדי לקבל פיצוי הולם בעבורו.

נפגעתי בתאונת דרכים - מה עלי לעשות?

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני