באילו מקרים ניתן לבטל צו 8 (צו מילואים)

כוח המילואים של צה"ל הוא כוח עזר משמעותי בימים מאתגרים בהם הכוח הסדיר אינו מספיק לתת מענה לכל הצרכים המבצעיים. כמו בכל מקרה בו אנחנו נדרשים להיקרא לדגל, אחוזי ההיענות גבוהים מהרגיל. עם זאת, מטבע הדברים ישנם גם מקרים בהם המצב אינו מאפשר לנו להתגייס למילואים, כך שניתן יהיה לבטל צו 8 (צו מילואים)

 

צו 8 (צו מילואים) – חובת ההתייצבות

שירות המילואים בצה"ל הוא שירות חובה, המוגדר בחוק שירות המילואים. מלבד הקריאה למילואים לצורך תגבור הצבא הסדיר בעתות שגרה (לצרכי אימונים, תעסוקה מבצעית וכדומה), ניתן לזמן את חיילי המילואים להתייצב לשירות מילואים גם בעתות חירום וזאת באמצעות צו מילואים מיוחד – צו 8.

על פי חוק שירות המילואים, חובת ההתייצבות לשירות מילואים חלה על כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 שסיים את שירותו הצבאי ונמצא כשיר לשירות מילואים, למעט מקרים בהם התקבל פטור משירות מילואים, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר המסייעת. אי התייצבות לשירות מילואים, בשגרה ובחירום, עלולה להגיע לכדי העמדה לדין צבאי ולהגיע אף לעונשי מאסר.

 

עריקות מילואים לפי הדין הצבאי

עריקות ממילואים נחשבת לעבירה חמורה, לה קיימות השלכות משפטיות משמעותיות. חייל מילואים שקיבל את צו המילואים כדין ולכתובתו הרשומה ובחר להתעלם מהצו בכוונה, ייחשב כעריק ממילואים, באופן המעמיד אותו בפני הליכים משמעתיים. חומרת הענישה בגין עריקות ממילואים תלויה בעיקר בתדירות העבירה וככל ובוצעה מספר פעמים, העונש יכול לכדי עונש מאסר בפועל – עד 3 שנים.

 

באילו מקרים ניתן לבטל צו 8?

כישראלים, המכירים היטב את המציאות הביטחונית בה אנחנו חיים, כולנו מכירים את החשיבות של שירות המילואים, אך מטבע הדברים, ישנם מקרים מוצדקים שאינם מאפשרים שירות מילואים, כמו במקרים הבאים:

 

פטור ממילואים – גיל

כעיקרון, פטור ממילואים מטעמי גיל ניתן לגברים עד גיל 40 (קצינים עד גיל 45) ונשים עד גיל 38. במקרה של מקצועות מיוחדים, כפי שמוגדר בחוק המילואים, גיל הפטור יעמוד על 49.

 

פטור ממילואים – היריון

במקרים של הריון, הצבא אינו מוכן לקחת על עצמו סיכונים מיותרים לאישה ההרה והתינוק ובמקרים אלו, יוענק פטור ממילואים מחמת הריון.

 

פטור ממילואים מסיבות רפואיות

בעיות רפואיות או נפשיות הן בין הסיבות העיקריות המזכות בפטור מצו 8, כאשר על מבקש הפטור להציג את המסמכים הרפואיים הנדרשים.

 

כיצד מבטלים צו 8?

על אף שמדובר בנסיבות מוצדקות המזכות בפטור, תהליך קבלת הפטור הוא תהליך בירוקרטי ואינו מגיע באופן אוטומטי. בכדי להימנע מהליכים משפטיים ולעבור את התהליך בצורה מהירה ויעילה, מומלץ להיוועץ בעו"ד צבאי מקצועי ובעל ניסיון , שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

חשיבות שירות המילואים אינה מוטלת בספק. יחד עם זאת, ישנם מקרים מוצדקים בהם ניתן לקבל פטור מצו 8 – מטעמי גיל, הריון, מצבים בריאותיים ו/או נפשיים ועוד. יחד עם זאת, הפטור אינו ניתן באופן אוטומטי ובכדי להימנע מהשלכות משפטיות, כדאי לעבור את תהליך קבלת הפטור עם עו"ד צבאי מומחה.

באילו מקרים ניתן לבטל צו 8 (צו מילואים)

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני