מהו כפל מס וכיצד לא לשלם מיסים פעמיים?

חבות המס של כל אחד ואחת מאיתנו, שכירים ועצמאיים כאחד, מהווה נדבך חשוב בתקציב המדינה ומאפשרת לה לצמוח ולהתפתח. יחד עם זאת, מומלץ לוודא כי אנחנו לא משלמים יותר ממה שאנחנו צריכים לשלם בפועל, בין השאר באמצעות כפל מס

 

מהו כפל מס?

כאזרחים שומרי חוק, כולנו משלמים את חבויות המס השונות המוטלות עלינו, כאשר בין אם אנחנו מבינים את החשיבות של תשלום המיסים ובין אם משלמים את המיסים כחלק מהשגרה, כדאי לבדוק שאנחנו לא משלמים יותר מס ממה שאנחנו צריכים לשלם בפועל.

כך, כפל מס הוא מצב בו שני גורמים גובים מאיתנו מס על אותה הכנסה או פעולה פיננסית, כאשר מקובל להבחין בין מצב של כפל מס משפטי, המוכר בעיקר במקרים בהם אדם עובד בחו"ל ומשלם מס למדינה בה הוא עובד וכן למדינת המוצא, לבין מצב של כפל מס כלכלי, הנפוץ בעיקר אצל תאגידים וחברות, בשל שיטת המיסוי הדו שלבית.

 

אמנה למניעת כפל מס

עולם מס מורכב מדינים וסעיפים משפטיים רבים, כך שחשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בדיני מיסוי כדוגמת עו"ד משה קריסי על מנת לבחון היטב את גובה תשלומי המס שאתם משלמים ובמידת הצורך, אף לקבל החזרי מס. בין המושגים החשובים שכדאי להכיר בנושא כפל מס, נמצאת האמנה למניעת כפל מס.

אמנה זו היא הסכם בין מדינות, אשר הגיעו להסדרי מיסוי בגין סוגים שונים של הכנסה, כך שהנישומים לא ישלמו כפל מס לשתי מדינות, על אותה ההכנסה. כך, מדינת ישראל חתומה על אמנה זו עם מדינות רבות, באופן המאפשר לישראלים רבים לשלם רק את הפרש המס הנותר לאחר תשלום המס במדינה בה נוצרה ההכנסה.

 

כך תימנעו מלשלם מיסים פעמיים

עבור מרבית האנשים, ההתעסקות בנושא המיסים נחשבת למרתיעה למדי, הן בשל הבירוקרטיה הרבה ודיני המס המסועפים והן בשל הפחד מפני גילויים על 'חובות נשכחים', כך שפעמים רבות אנשים רבים לא שמים לב שהם משלמים יותר מס ממה שהם מחויבים בפועל.

כדי להימנע מתשלום מיסים פעמיים, חשוב ומומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בדיני המיסים ומכיר היטב את לשון החוק, כך שיוכל לסייע לכם ולהעניק ליווי וייעוץ מקיף, גם במקרים בהם התברר כבר כי שילמתם מס כפול, תוך בדיקת האפשרות לקבל החזרי מס בהתאם.

 

למה דווקא עו"ד מס?

פעמים רבות עולה השאלה למה כדאי להיעזר דווקא בעו"ד המתמחה בדיני המס ולא ביועצי מס או רואי חשבון, אשר לכאורה נושא המס הוא המגרש הביתי שלהם, כך שהם צריכים להיות הכתובת הראשונה. אך למעשה, בכל הקשור לדיני המיסוי, ישנם מקרים מורכבים במיוחד, המחייבים ייצוג משפטי נאות, על מנת להבטיח כי הזכויות המשפטיות שלכם יישמרו באופן המיטבי ביותר במיוחד באופן בו שילמתם פעמיים מס.

 

לסיכום

את חובת המס המוטלת עלינו יש לשלם כפי שנדרש מאיתנו, כאשר מומלץ לוודא שאנחנו לא משלמים פעמיים, מקרה נפוץ למדי בעיקר אצל תאגידים וחברות וכן במקרה של עבודה בחו"ל. כדי להימנע מתשלום מס כפול, ההמלצה הרווחת היא, להיעזר בשירותיו של עו"ד מס מקצועי.

כפל מס

 

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני