לכמה ימי הבראה אתם זכאים?

כל עובד במשק זכאי לדמי הבראה ולרוב אנו מקבלים אותם פעם בשנה ואפילו לא יודעים מה זה אומר או איך ניתן לחשב אותם. במאמר הבא נסביר מהם דמי הבראה, האם אתם זכאים להם, איך ניתן לחשב אותם וכמה הם שווים במקום עבודתכם.

 

דמי הבראה

דמי ההבראה הינם כספים אשר שולמו לעובדים על מנת לממן את שהות העובדים בבית הארחה לצורך נופש או התחזקות. כיום הכספים משולמים לעובדים בדרך כלל בתקופת הקיץ על מנת שיוכלו לנפוש בעת החופש מעבודתם. עובד זכאי לכספים גם אם אינו לקח חופש והכספים משולמים פעם בשנה או באופן יחסי בכל חודש באישור העובד.

 

אילו עובדים זכאים לדמי הבראה?

לדמי ההבראה זכאים עובדים אשר השלימו שנה בעבודתם, כולל עובדים במשרה חלקית ועובדים שעבדו חלק מהימים במהלך השנה. עובד שלא השלים שנה במועד החלוקה זכאי לקבל במועד החלוקה בשנה שלאחר מכן. עובד שהתפטר בתום השנה, פוטר או שחוזה העסקתו הסתיים לאחר שנה זכאי לכספים.

במידה וסיימתם שנת עבודה ולא קיבלתם את הכספים ניתן לפנות למקום עבודתכם או לעו״ד באתר https://liatfaigel-law.co.il ולדרוש את דמי ההבראה המגיעים לכם ע״פ חוק.

 

מועד קבלת דמי ההבראה

במקומות רבים נהוג לקבל את דמי ההבראה כתוספת למשכורת פעם בשנה, לרוב בחודשי הקיץ או החגים- יוני עד ספטמבר. ישנם מקומות עבודה אשר נוהגים לשלם בחודש אחר. גם פנסיונרים מקבלים את דמי ההבראה במהלך חודשי הקיץ ביחד עם הפנסיה. עובד ומעסיק יכולים להחליט כי תשלום דמי ההבראה יחושב בתוך המשכורת החודשית אך בתנאי שדמי ההבראה יופיעו כשורה נפרדת בתלוש המשכורת.

 

איך ניתן לחשב את מספר ימי ההבראה?

ימי ההבראה נספרים בהתאם לשנות הוותק של העובד במקום עבודתו. בשנה הראשונה העובד זכאי לחמישה ימי הבראה, בשנה השנייה והשלישית זכאי העובד לשישה ימי הבראה, בשנה הרביעית עד השנה העשירית זכאי העובד לשבעה ימי הבראה בכל שנה, לאחר 11-15 שנים זכאי העובד לשמונה ימי הבראה בכל שנה, בשנים 16-19 זכאי העובד לתשעה ימי הבראה בכל שנה והחל מהשנה העשרים והלאה זכאי העובד לעשרה ימי הבראה בכל שנה.

 

מהו הסכום של כל יום הבראה?

דמי ההבראה משתנים מהמגזר הפרטי למגזר הציבורי. במגזר הפרטי גובה דמי ההבראה הוא 378₪ לכל יום עבודה. במגזר הציבורי גובה דמי ההבראה הוא 449₪ לכל יום עבודה. קיימים עבודות שונות אשר בהם דמי ימי ההבראה משתנה כמו רופאים שדמי ההבראה שלהם עומדים על 431₪ ליום.

דמי ההבראה הם חלק מהזכויות שלכם ונועדו לעזור לכם לקבל חופש והתחזקות מן העבודה. כל עובד זכאי ולא ניתן לוותר עליהם. ישנם ענפים במשק אשר דמי ההבראה שלהם גבוהים יותר כמו עבודות שמירה, ניקיון, אבטחה ועוד.

קצבת הבראה

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני