כל המידע המהימן על פטור ממס הכנסה

תחום המיסים בכלל ומס הכנסה בפרט, הוא תחום בו רבים מאיתנו כלל לא אוהבים לגעת ולהתעמק בו, כך שמטבע הדברים, קיימת חוסר בהירות כללית לאדם הממוצע באשר לחובותיו וזכויותיו כלפי מס הכנסה. במאמר זה נעסוק במידע המהימן הנוגע להוצאת פטור ממס הכנסה

 

מס הכנסה ואנחנו – דעו את זכויותיכם

בכל מה שקשור לתחום מס הכנסה, אנשים רבים נוטים, במכוון או שלא, לגלות אי הבנה בנושא. בניגוד לחובת התשלום של מס הכנסה, אותה רשות המיסים דואגת להזכיר לנו מידי חודש, כאשר מדובר בהטבות מס המגיעות לנו – אם לא נרים את הכפפה, אף אחד לא ידאג לממש את הזכויות המגיעות לנו.

הטבות המס השונות יכולות להיות שוות אלפי ואף עשרות אלפי שקלים ובמיוחד כשמדובר בפטור מלא מתשלום מס הכנסה. היות ואנשים רבים אינם מודעים לזכות הקיימת להם להוציא פטור ממס הכנסה, החלטנו לרכז עבורכם את המידע המהימן בנושא.

 

מי זכאי להוציא פטור ממס הכנסה?

ככלל, פטור ממס הכנסה מגיע על פי חוק לאנשים הסובלים ממחלות רפואיות ייחודיות, דוגמת מחלות לב, כליות, ריאות, סרטן ועוד וכן לאנשים בעלי אחוזי נכות בשיעור גבוה (לפחות 90%) ולתקופה העולה על חצי שנה.

יחד עם זאת, תנאים אלו אינם מהווים זכאות אוטומטית ובכדי לממש את זכויותיכם, עליכם יהיה להגיש טפסים מתאימים לביטוח לאומי, אליהם יש לצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, אשר ייבחנו על ידי הוועדה הרפואית.

 

תקרת הכנסה

לפטור ממס הכנסה יש מספר מגבלות, ביניהן מגבלת הכנסה, העומדת על 600,000 ₪ הכנסה שנתית עבור אלו שנקבעו להם אחוזי נכות לתקופה העולה על שנה ותקרת הכנסה של 76,000 ₪ במקרים של אחוזי נכות שנקבעו לתקופה שאינה עולה על שנה.

 

החזר מס הכנסה באופן רטרואקטיבי

ככל וגיליתם את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה בשלב מאוחר ולאחר כמה שנים, כדאי לדעת כי ניתן לקבל החזר מס הכנסה, בגין פטור ממס הכנסה שלא מומש, גם באופן רטרואקטיבי וזאת עד 7 שנים לאחור.

 

לסיכום

בכל הקשור לנושא מס הכנסה, האדם הממוצע אינו מגלה בקיאות רבה בנושא, כך שהוא אינו מודע לזכויות הקיימות לו, היכולות להגיע אף לכדי פטור מוחלט מתשלום מס הכנסה. בכדי לממש את זכויותיכם, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תעשה לכם סדר בדברים תספק לכם שירותי ליווי וייעוץ מקיפים ואף תוכל לדרוש עבורכם החזר רטרואקטיבי.

פטור ממס הכנסה

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני