הזכויות החוקיות של הולכי רגל בתיקי תאונות דרכים

אם נפגעתם בתאונת דרכים בתור הולכי, חשוב שתדעו שהחוק נוטה לצד שלכם. כל עוד לא מדובר על תום לב מוחלט של הנהג ואשמה מוחלטת של הולך הרגל, סביר להניח שאתם אלו שתקבלו את הפיצוי אם אם האשמה של הנהג אינה מעל לכל ספק. כדי שזה יקרה יש כמה דברים שחשוב לעשות, כאשר המרכזי שבהם הוא להכיר את הזכיות החוקיות שלכם בתיק.

 

תאונת דרכים בתור הולכי רגל

אם חוויתם בתור הולכי רגל תאונת דרכים בדרך לעבודה או סתם בהליכה ברחוב, חשוב שתדעו שאתם לא צריכים להוכיח את האשמה של הנהג. ההנחה הבסיסית של החוק היא שהאחריות מוטל על הנהג בכל מצב, וגגם אם חציתם כביש שלא במקום מסומן, האחריות היא על הנהג. כמובן, זה לא אומר שכדאי לכם להתנהל בצורה רשלנית, אבל חשוב לדעת שהחוק לפחות נוטה לצד שלכם.

 

תיעוד הזירה

בדרך כלל ההנחיה בתאונות דרכים היא לתעד את הזירה כדי למנוע מצב שבו אחד הנהגים ינסה לשנות את המציאות כפי שהיא אכן קרתה. בתור הולכי רגל אתם לא צריכים להיות לחוצים על תיעוד הזירה, אולם אם הדבר מתאפשר לכם זה בוודאי לא יזיק. בנוסף, עדות של עוברי אורח גם היא יכולה לעזור לכם, אם כי שוב, גם כאן זכרו שהחוק נוטה לצד שלכם.

 

איסוף המסמכים הרפואיים והמשטרתיים

הדבר שכן חשוב להציג לבית המשפט אלו מסמכים רפואיים שנוגעים לפגיעה בכם. בסופו של דבר המטרה שלכם היא לצאת מבית המשפט עם פיצוי כמה שיותר גדול, וכדי שזה יקרה עליכם להראות מה היה המצב שלכם קודם התאונה וכיצד התאונה הובילה להרעה במצב שלכם. באופן הזה בית המשפט יוכל לפסוק לטובתכם את הפיצויים בשיעור הגבוה ביותר שהוא יכול.

 

אל תוותרו על ליווי מקצועי של עורך דין

כפי שהבנתם, כנראה שבמקרה שבו הייתם הולכי רגל ונפגעתם בתאונת דרכים החוק יהיה לטובתכם, עדיין לא היינו ממליצים לכם לוותר על ליווי משפטי צמוד. הסיבה לכך היא שליווי משפטי הוא הערובה לכך שתוכלו לממש את הזכויות שלכם בצורה מלאה.

חברת הביטוח שאמורה לשלם לכם את הפיצוי תעשה הכל כדי לא לשלם אותו או לפחות להוריד אותו למינימום ההכרחי. עורך דין מנוסה מתחום תאונות הדרכים יוכל לייצג אתכם בצורה טובה בבית המשפט ולדאוג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

 

לסיכום

פגיעה בתור הולכי רגל בתאונת דרכים היא אירוע פשוט יחסית מבחינה משפטית. החוק מטיל את האשמה על הנהג ואתם לא צריכים להוכיח אותה. עם זאת, עליכם להציג תיעוד רפואי של המצב שלכם כדי שבית המשפט יוכל לפסוק לטובתכם פיצויים בשיעור מקסימלי. עורך דין מנוסה הוא משהו שאסור לכם לוותר עליו למרות שנראה לכם שתזכו במשפט, וזאת כדי להגיע למימוש זכויות מלא.

תאונות דרכים

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני