הטרדה מינית – האם משפט ברשת או בהיכל המשפט?

הטרדה מינית היא חוויה לא נעימה העלולה ליצור טראומה של ממש ולהשפיע על אורחות חייהם של המוטרדים. כדי להתמודד עם התופעה הפסולה הזאת, חוקק חוק מיוחד העוסק בהטרדות מיניות, שמסייע לנפגעים להתמודד איתן. החוק קובע דרכי טיפול במישור הפלילי והאזרחי, כדי שהעבריין ייענש, וכן כי לצד הענישה הפלילית יינתן פיצוי בגין הפסד כספי, אובדן מקום עבודה וכו'.

במאמר זה נעמוד על הזירה המתאימה לטיפול בהטרדות מיניות, ונראה איך לעיתים הרשתות החברתיות מתיימרות להחליף את תפקיד בית המשפט.

 

הטרדה מינית מהי?

הטרדה מינית הינה התייחסות חוזרת למיניות של אדם, הצעת הצעות בעלות גוון מיני יותר מפעם אחת, מתן מחמאות בלתי הולמות למוטרד או למוטרדת, והתנהגויות פסולות נוספות הקשורות למיניותו של אדם. הטרדה מינית יכולה להתבצע ברשתות החברתיות תוך ביצוע אחת מההתייחסויות הפסולות למיניותו של אדם. במידה והמוטרד או המוטרדת מזהים התנהלות פסולה שכזאת, דרך המלך היא לפנות למשטרה ולהגיש תלונה אשר תתברר, ויינקטו צעדים בהתאם.

 

הטרדה מינית במקום העבודה

החוק למניעת הטרדה מינית מטיל חובות משמעותיות על המעסיק, על מנת למנוע התנהגות מטרידה במקום העבודה, ולאפשר לכל סוגי האנשים לעבוד יחד בבטחה. במסגרת העבודה, יש למנות ממונה על תחום ההטרדות המיניות, אשר תפקידו לתת מענה ראשוני למצב כזה ולסייע בפניה למשטרה.

כמו כן, תפקידו של הממונה הוא לבצע את השינויים הנדרשים במקום העבודה כמו השעיה או העברה לתפקיד אחר, ובכך להבטיח את הפסקת ההטרדה בהקדם האפשרי.

 

הטרדה מינית ההליך המשפטי

כאמור, יש להגיש תלונה במשטרה ואז החשוד כמטריד יזומן לחקירת משטרה. במסגרת החקירה, תיגבה עדות מהמתלוננת או המתלונן וכן חקירה באזהרה של החשוד בהטרדה. בחלק מהמקרים, יתבצע עימות בין הצדדים ולכל צד תינתן הזדמנות להוכחת טענותיו. בהמשך, יועבר התיק לקבלת החלטה אודות כתב אישום, ואם יוחלט להגיש כתב אישום, יתברר האישום בבית המשפט. אם המטריד יימצא אשם בדיון, הוא צפוי לענישה בהתאם לאמור בחוק למניעת הטרדה מינית.

 

הביוש  ברשת החברתית

חדשות לבקרים אנו נתקלים בשיימינג ברשתות החברתיות. בנושא הטרדה מינית ונושאים פליליים בכלל מדובר בסכנה של ממש. לא בכדי, ההליך הפלילי בנוי ממספר שלבי סינון, המאפשרים להתחקות אחר האמת. פרסום אודות אדם המטריד מינית, מבלי שניתנה החלטה בנושא על ידי בית המשפט, יכול להוות הוצאת דיבה בחלק מן המקרים.

לכן, לפני שימוש ברשת החברתית, מוטב לפנות להליך הפלילי או להליך במקום העבודה ולהמתין לתוצאותיהם ורק לאחר מכן לפרסם מידע כאמור.

 

סיכום

כשמה כן היא, הטרדה מינית יכולה להטריד עד מאוד. החדשות הטובות הן, שישנם כלים בחוק להתמודד איתה ואין צורך לנסות ולהתמודד איתה בעצמכם. ליווי של עורך דין מנוסה בתחום יקל עליכם את ההליך ויסייע בהשגת תוצאות טובות.

הטרדה מינית

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני