הטרדה מינית בהייטק: הליך הגשת התביעה, וגובה הפיצויים

הטרדות ותקיפות מיניות הן תופעה שמתרחשת במקומות עבודה רבים במדינת ישראל. בכל מקרה של פגיעה מעבירת מין, לנפגעים יש זכות להגיש תלונה במשטרה ואף לתבוע בצורה אזרחית. בכתבה נתרכז בעבירות מין בתחום ההייטק, הייחודיות של עבירות בסביבה זאת, וכיצד ניתן לפעול בכדי להתמודד איתן. 

 

הטרדה מינית במקומות עבודה ובתחום ההייטק

הטרדות מיניות, מעשים מגונים ועבירות מין אחרות, הן עבירות שמתבצעות במקומות עבודה שונים. במקרים רבים, במיוחד כאשר מדובר ביחסי מרות, עבירות מין אלה ייחשבו חמורות יותר והעונש בגינן יהיה בהתאם. לכל מעסיק במדינת ישראל יש חובה לדאוג למניעה של הטרדות מיניות ועבירות מין במקום העבודה.

במקרים בהם המעסיק לא פעל כמצופה ממנו והתרשל במילוי החובה שלו, אפשר להגיש גם כנגדו תביעת נזיקין בגין רשלנות מעסיק. למקרים של הטרדות מיניות או עבירות מין אחרות בהייטק יש מספר מאפיינים ייחודיים, עליהם נפרט בפסקאות הבאות.

 

החששות של הגשת תלונה על הטרדה מינית בהייטק

הטרדה מינית בהייטק, הנושאת איתה הם מאפיינים שקשורים לאופי שוק העבודה ולאופי החברות הפועלות בשוק, הטרדה במקום עבודה. שוק העבודה בתחומי ההייטק בישראל הוא לא גדול במיוחד, ובדרך כלל החברות השונות מכירות ומתקשרות אחת עם השנייה.

מאפיין ייחודי זה של החברות ושל שוק העבודה גורם לכך שנפגעים ונפגעות רבות חוששים להגיש תלונה או לטפל בבעיה. זאת מכיוון שהם חוששים שבמידה והם יפנו לגורם חיצוני או פנימי לטיפול בבעיה, הדבר ישפיע על יכולות התעסוקה שלהם בעתיד. חשש זה גורם להם להימנע מהגשת תלונה חיצונית או פנימית.

 

איך אפשר לפעול במקרה ונפגעת מהטרדה מינית?

למרות החשש המובן של נפגעים ונפגעות שעובדים בתחום זה, יש להם עדיין מספר כלים בהם הם יכולים לעשות שימוש. אם אתם עובדים בחברה שאתם סומכים על המנהלים השונים בה, אפשר להגיש תלונה פנימית במקום העבודה שלכם. במידה ואין הדבר כך, תוכלו להגיש תביעת נזיקין בגין ההטרדה המינית שעברתם.

 

תביעת נזיקין וגובה הפיצויים שאפשר לקבל בגינה

בכדי להגיש תביעת נזיקין, בדרך כלל מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום. עורך הדין ינחה אתכם לגבי הפעולות שעליכם לעשות בכדי למקסם את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה ואף להגדיל את סכום הפיצויים שיתקבל. סכום הפיצויים המקסימלי על הטרדה מינית ללא הוכחת נזק הוא 120 אלף שקל לכל מקרה של הטרדה מינית. בנוסף לכך אפשר לקבל פיצויים בגין נזקים אחרים כמו אובדן ימי עבודה ונזק נפשי שנגרם לנפגעים.

 

טיפול בהטרדה מינית בהייטק – סיכום

תחום ההייטק, כמו כמעט כל מקומות העבודה בישראל, אינו חסין ממקרים של הטרדות מיניות. בגלל האופי של שוק העבודה בתחום זה, נפגעים ונפגעות רבים חוששים מהגשת תלונה. למרות זאת אפשר להגיש תלונה פנימית בתוך החברה או להגיש תביעת נזיקין. הפיצויים בגין תביעה זאת יגיעו לעד 120 שקל לכל מקרה של הטרדה, ללא צורך בהוכחת נזק.

הטרדה מינית בהייטק

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני