ביטלו לכם את הטיסה? כך תפעלו נכון

ביטולי טיסות יכולים לקרות מצד אחד כאשר מתרחשים אירועים יוצאי דופן שאינם תלויים בחברות התעופה, ומצד שני עקב מקרים שחברות התעופה אחראיות עליהם כמו אובר בוקינג. המאמר יתאר כיצד יש לפעול אם מבטלים לכם את הטיסה.

 

ביטולי טיסות על פי חוק טיבי

ביטול טיסה שעליו מגיע פיצוי על פי חוק טיבי עוסק בטיסה שלא המריאה עקב אירוע לא מוצדק בדומה למטען עודף, שביתה, אובר בוקינג וכד'. אם מדובר על תנאי מזג אוויר קשים, רעידת אדמה, מצב מלחמה וכד', יש הצדקה לביטול הטיסה. כך גם כשמדובר על עיכוב של יותר מ-8 שעות בהמראת המטוס.

הפיצוי צריך לכסות את תשלום כרטיס הטיסה, טיסת ההמשך, בית המלון, השכרת הרכב וכד'. על פי חוק טיבי עיכוב בטיסה של יותר משעתיים מחייב את חברת התעופה להעניק לנוסעים אוכל, שתיה ושיחת טלפון במידת הצורך. מעל ל-8 שעות מגיע גם לינה בבית מלון והעברות עד שהטיסה תמריא. אם הטיסה מבוטלת לגמרי, לנוסע מגיע החזר כספי מלא או כרטיס טיסה חלופי במועד אחר או ליעד אחר.

 

מה ההבדל בפיצוי עם כרטיס טיסה חלופי לפיצוי ללא כרטיס חלופי?

חשוב לדעת שאם מקבלים כרטיס טיסה חלופי ליעד או מועד אחר, ניתן לתבוע פיצוי על ביטול הטיסה אך הוא יהיה מחצית מהפיצוי שהייתם מקבלים לו תבעתם את חברת התעופה וויתרתם על הכרטיס החלופי. זאת אומרת שאם הפיצוי על מרחק טיסה שבין 2,000-4,500 ק"מ הוא 2,090 ₪ על החזר מלא של כרטיס הטיסה, הפיצוי עם כרטיס טיסה חלופי יהיה 1,045 ₪ ולא יותר.

על מרחק של עד 2,000 ק"מ הפיצוי המלא 1,300 ₪ ועל מרחק של יותר מ-4,500 ק"מ 3,130 ₪. עם כרטיס טיסה חלופי סכומי הפיצוי יהיו 50% מכך.

 

ביטולי טיסות מראש

לעיתים קרובות חברות התעופה מודיעות ללקוחות על ביטול הטיסה שבועיים מראש או עוד קודם לכן. במצב כזה לא מגיע ללקוחות פיצוי אם הם מקבלים טיסה חלופית של מקסימום פחות משעתיים מזמן הטיסה הקודמת ומקסימום 4 שעות יותר מהנחיתה המקורית. במידה והביטול נעשה פחות משבוע לפני ההמראה המקורית חברת התעופה לא תוכל לבצע שינויים כאלו בכרטיס הטיסה החלופי.

 

איך תובעים פיצוי מחברת התעופה על ביטול הטיסה?

במידה וסירבתם לקבל כרטיס טיסה חלופי על ביטול הטיסה של חברת התעופה בעקבות בעיות רפואיות, ביטחוניות או דתיות או שלא הגעתם בזמן ליעד ופספסתם את טיסת ההמשך תוכלו לתבוע את הפיצוי שמגיע לכם. את התביעה מומלץ להגיש באמצעות עורך דין דיני תעופה ולא לבד מכיוון שחברת התעופה תנסה להתחמק מתשלום הפיצוי באמתלות שונות כמו סיבות שאינן תלויות בהן לביטול הטיסה. לסיכום, ביטול הטיסה לא רק מביא להפסד כספי אלא גם לעוגמת נפש ולכן מומלץ לתבוע.

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני