למה אסור לקנות דירה בלי עורך דין מקרקעין?

איזה אזרח בישראל לא רוצה לקנות דירה? אזרחים רבים עובדים וחוסכים במשך חלק משמעותי מהחיים שלהם כדי לרכוש דירה. גם כאשר אתם משיגים את ההון הדרוש ללקיחת משכנתא, זה ממש לא אומר שמעכשיו הדברים הולכים להיות פשוטים. במאמר הבא נסביר למה אסור לקנות דירה בלי עורך דין מקרקעין. 

 

קניית דירה בישראל

רכישת דירה היא לא דבר פשוט במיוחד. דירה היא נכס משמעותי, שהעלויות שלו גבוהות במיוחד. בישראל, רכישת דירה היא אף דבר קשה יותר מאשר במדינות אחרות. בשנים האחרונות מחירי הדיור זינקו, ואם בעבר כמות מסוימת של משכורות חודשיות הייתה מספיקה לרכישת דירה, כיום דרושות הרבה יותר משכורות למימוש השאיפה הזאת.

בנוסף לכל זה, מכיוון שמדובר בכנסים משמעותיים, המדינה מפעילה רגולציה רחבה בכל הקשור לרכישת דירה. עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם מהבחינה של טיפול בהליכים שונים במהלך רכישת הדירה.

 

ליווי מקצועי מעורך דין מקרקעין

עורך דין שמתמחה במקרקעין הוא איש מקצוע שיכול לתת לכם ליווי מקצועי לאורך כל הליך רכישת הדירה. נכסי מקרקעין הם נכסים שאינם ניתנים לשינוע בצורה כזו או אחרת. לכן, דירה נחשבת לנכס כזה ועורך דין שמתמחה במקרקעין מנוסה בפעולות השונות שיש לבצע ומכיר את החוקים השונים הנוגעים לרכישת דירה.

 

בדיקת הנכס

לפני שתרכשו את הדירה, עורך הדין יבדוק פרטים מסוימים על הנכס שאתם רוכשים. הוא יברר את התוכניות של הדירה ויבדוק שבאופן מעשי אין בנייה מסוימת שחורגת מהתוכניות. אם תימצא כזו, רכישת הדירה יכולה להסב לכם סיכון מסוים כאשר תצטרכו לתת דין וחשבון לרשויות החוק השונות.

 

מי המוכר?

במקרים רבים, אנחנו לא יודעים מי המוכר של הדירה. אם זאת דירה מקבלן, כנראה שלא שמענו עליו לפני זה ואם זאת דירה מיד שנייה או שלישית, הסיכויים שנכיר את המוכר נמוכים. על מנת שלא יצא מצב שאנחנו רוכשים דירה מאדם מפוקפק, עורך הדין יעשה עבורנו את הבירור אודות המוכר.

 

התחייבויות ושעבודים

ישנן דירות מסוימות שנמצאות בשעבוד לבנק, או שקיימות התחייבויות שונות עליה שמקבלות תוקף מפסיקות בית המשפט או מהסכמים משפטיים שונים. עורך דין מקרקעין מסוגל לבצע בדיקות שיוכיחו שאין בעיות כללו עם הדירה שאתם קונים.

 

על מי הנכס רשום?

שימו לב – אתם יכולים לשלם הון משמעותי על דירה, ואז לגלות שבכלל לא שילמתם את הסכום לאדם שהדירה רשומה על שמו. עורך דין מקרקעין יברר שהדירה אכן רשומה על האדם שאתם מתכננים לשלם לו.

 

סיוע בתכנון מס

מס רכישה הוא המס שמשלמים בעבור רכישת הדירה. מס זה עשוי להגיע לסכומים של עשרות או מאות אלפי שקלים. על מנת שלא תצטרכו לשלם את המס הזה, עורך דין מקרקעין יבדוק האם אתם זכאים לפטור, דבר שאפשרי במקרים רבים.

עורך דין מקרקעין

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני