איך כותבים צוואה?

בימים האחרונים פונים אלינו גולשים רבים שמבקשים לדעת פרטים אודות כתיבה של צוואה. אנו סוברים כי גל הפניות המדובר בא לידי ביטוי לאחר שעלתה לרשת תכנית שהציגה מצבים שבהם נכתבה צוואה שגויה שגרמה לכל היורשים להיות על הרגליים. עובדה זו גרמה לנו להבין כי עלינו לכתוב מדריך שיעשה סדר בנושא ויאפשר לכל אחד ואחת לדעת – איך כותבים ירושה? הישארו אתנו ותצאו מומחים.

 

תכירו קודם כל את האנשים שעומדים מאחורי המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את הדרך הנכונה לכתיבה של צוואה, עליכם לדעת כי לא כתבנו את המדריך הנוכחי לבד. יש לנו ניסיון רב בכל הנוגע לעריכת צוואות, אבל הפעם החלטנו לפנות אל 2 סוגי אנשים. הראשונים הם מי שכתבו צוואה חוקית וכונה והשניים הם מי שכתבו צוואה באופן שגוי.

שכן, הם יודעים הכי טוב מה צריך לעשות כדי לכתוב את הצוואה באופן הולם (שכן, הם גילו בשלב מוקדם כי עליהם לשנות את הצוואה כדי שהיא תהיה כתובה באופן שתואם לחוק). אנו רוצים להודות לכל מי שסייעו בכתיבת המדריך, שכן, בזכותם, הוא עולה לרשת וצפוי להביא למודעות חשובה בנושא.

 

איך כותבים צוואה? השלב ה – 1

כדי שתוכלו לכתוב צוואה באופן נכון, עליכם קודם כל לפנות אל עורכי דין לענייני ירושה וזה ידוע לכם. אבל רגע לפני שנעסוק בפנייה הזו, אתם צריכים לדעת שעליכם לשבת עם עצמכם במקום שקט ולחשוב טוב מה אתם רוצים שיהיה כתוב בצוואה. כלומר, עליכם להחליט את הדברים הבאים:

  • מי יהיו היורשים
  • מה תרצו להוריש לכל אחד?
  • האם יש לכם עורך דין שתרצו להסתייע בו?

 

איך כותבים צוואה? השלב ה – 2

בשלב זה, לאחר שהגעתם להחלטה בכל הנוגע לדברים שיהיו כתובים בצוואה אתם צריכים לפנות אל עורך דין מומלץ. חשוב מאוד שתערכו בירור מקיף לגבי עורך הדין הנבחר. שכן, הוא חייב להיות עורך דין שעוסק בצוואות.

 

בחירה בעורך דין מומלץ

אם קראתם את השורות שלעיל, וודאי הבנתם שעליכם לפנות אל עורך דין מומלץ שבקיא בכתיבת צוואות. שכן, יש כללים מסוימים שחשוב לעמוד לפיהם כדי שהצוואה תהיה תקינה וחוקית. כדי שתוכלו להגיע אל עורך דין שכזה, עליכם לפנות אל מכרים, חברים או קולגות שהסתייעו בעבר בעורך דין שהם ממליצים עליו.

אם תעדיפו לפנות אל גורמים אחרים, תוכלו פשוט לכתוב הודעות ברחבי הרשת כדי לקבל חוות דעת אמינות. את חוות דעת אלו תוכלו לקבל בפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • אינסטגרם
  • פייסבוק
  • פורומים

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך כותבים צוואה על הצד הטוב ביותר. כעת, כשיש לכם את כל המידע בנושא, נותר לכם רק ליישם ולהיות בטוחים שהצוואה שלכם תהיה קבילה וחוקית.

עורכי דין לענייני ירושה

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני