האם מגיעים לכם החזרי מס?

אתם עובדים קשה, כמו כל עם ישראל, ובסופו של דבר מגלים שאתם משלמים מיסים הרבה יותר מידי גבוהים? אם כך, אתם לא לבד. למעשה כולנו מכירים את המשפטים הללו שאומרים ש ״המיסים במדינה גבוהים״, או ״כמה אנחנו עובדים ובסוף הכול הולך למיסים״. חשוב לדעת שאומנם יש מיסים לא נמוכים במדינה, אך גם אם נשווה זאת למקומות אחרים בעולם, אנחנו נראה שהמיסים אצלנו לא תמיד יותר גבוהים. יתרה מכך, אולי אתם לא מודעים לכך, אבל יש גם הרבה מאוד מקרים שבהם תוכלו לקבל החזרי מס. לכן, אם משהו השתנה בשנת העבודה האחרונה שלכם בהחלט יכול להיות שמגיע לכם לקבל החזרי מס כך ששווה לבדוק את הנושא הזה לעומק, למידע נוסף לחץ כאן.

 

החזרי מס כתוצאה מחופשת לידה

 

ראשית, חשוב לדעת שאת המיסים אנחנו משלמים לאורך חודשי השנה, אך את הקיזוז מול מס הכנסה אנחנו עושים פעם בשנה. משמעות הדברים היא שאפילו אם משהו השתנה מבחינת ההכנסות שלכם לאורך השנה האחרונה, את הטפסים ואת ההתנהלות מול מס הכנסה תעשו רק פעם בשנה, במועד המתאים. אחת מהדוגמאות שכמעט תמיד חוזרות על עצמן בהקשר של שכירים, או ליתר דיוק שכירות, שמגיעים להן החזרי מס, אלה הן נשים שיוצאות לחופשות לידה. אישה יצאה לחופשה והאריכה אותה מעבר לשלושת החודשים המקובלים בחוק למעשה לא מרוויחה משכורת במהלך חודשי החופשה אך כן ממשיכה לשלם את המס הרגיל שהיא תמיד משלמת. לכן, בגין החודשים הללו ניתן להגיש בקשה מיוחדת למס הכנסה וברוב המקרים, אם אכן הדברים התנהלו כחוק ויש לכך סימוכין, תקבל האישה החזרי מס בתום שנת המס.

החזרי מס כתוצאה מפיטורין

 

אדם שפיטרו אותו מהעבודה בדרך כלל יקבל פיצויים ובסופו של דבר ירצה גם למצוא עבודה חדשה. עם זאת, לעיתים הדברים בשטח לא מתנהלים כפי שהיינו רוצים, מה שמוביל לכך שייקח לנו קצת זמן עד שנמצא עבודה חדשה. האם זה באמת הגיוני שבמהלך החודשים הללו שבהם כבר אין לנו פיצויים ממקום העבודה הקודם ועוד אין לנו משכורת ממקום העבודה החדש, נמשיך לשלם את אותו המס? כמובן שלא, אך בפועל זה בדיוק מה שקורה. לכן, גם אחרי חודשים כאלה ניתן יהיה להגיש את הטפסים הנדרשים ולדרוש את קבלת החזרי המס. זה אומנם לא תמיד פשוט להתמודד עם כל הטפסים שצריך למלא ובדרך כלל זה גם ייקח קצת זמן עד שנקבל אישורים והדברים יתקדמו, אך מבחינה כלכלית זה כדאי. בנוסף לכך, חשוב מאוד לדעת שאתם יכולים גם לקבל החזרי מס על שש שנים בצורה רטרואקטיבית. כלומר, אפילו אם חופשת הלידה הייתה והסתיימה כבר לפני שנתיים, או שאותו אדם שפוטר כבר מצא עבודה חדשה אחרי חודשים ללא עבודה, עדיין ניתן יהיה להגיש את הבקשה להחזרי מס.

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני