תיק ביטוחי – כל הדגשים לאיתור ביטוחים אבודים

המשפט "רב הנסתר על הגלוי", לעיתים נראה כאילו נכתב במיוחד על עולם הביטוח. כמעט בלתי אפשרי בימינו, לעקוב אחר המאמץ הבלתי נדלה, של חברות הביטוח למצוא פתח, ליצור עמנו קשר ולסגור עסקה כזו או אחרת. לעיתים זה אף קורה מבלי שאנו מודעים לכך, באופן אוטומטי דרך מקום העבודה או גוף אחר אליו אנו משתייכים. חיים, רכב, רכוש, פנסיה, בריאות –  כל אלה נמנים בין סוגים שונים, של כיסויים שאנשים משלמים עבורם סכומי כסף שמצטברים לעתק. מה ניתן לעשות בכדי להמנע מבזבוזם של אותם כספים יקרים לנו מפז?

 

מהם ביטוחים אבודים?!

ביטוח אבוד הוא כיסוי ביטוחי מכל סוג שהוא, אשר רשום על שמכם או על שמו של קרובכם שנפטר,  ואינכם מודעים לקיומו.

אי הידיעה, באופן מפורט, על הנכלל בתיק הביטוחי, מביא לכך שאזרחים רבים במדינת ישראל מפסידים את כספם וזכויותיהם יורדות לטימיון.

זו אחת הסיבות המרכזיות להחלטתה של רשות ההון להשיק ולספק לציבור את שירותו של אתר הר הביטוח, שיעזור לבצע מעקב צמוד אחר כלל הכיסויים הביטוחיים אשר עומדים לרשותו.

 

סגרתם עסקה עם חברת ביטוח מבלי שהבנתם מה היא כוללת?! טעות.

כאשר אדם רוכש כיסוי ביטוחי ואינו יודע מה משמעותו, אין סיבה שיזכור לבטלו בעת צורך או שיסרב לשלם שוב על כיסוי זהה לאחר זמן מה.

קיבלתם הצעה? יותר ממומלץ שתבינו כל סעיף ותבחנו אם בכלל יש לכם צורך בכך.

הדבר הראשוני שתוכלו לעשות הוא לטפס על הר הביטוח ולבדוק האם ישנו סיכוי שמשכנעים אתכם לשלם פעמיים, על אותו הכיסוי שכבר רכשתם בעבר ועדיין עומד לזכותכם.

 

נפצעתם? חליתם? פרצו לביתכם או נגנב רכבכם? סיכוי גדול שאתם מכוסים. גם בלי שתדעו.

השורה התחתונה של המודל העסקי בעולם הביטוח, היא לגבות מכם מקסימום כסף ולשלם לכם כמה שפחות. לעולם לא תקבלו הודעה מחברת הביטוח, אשר תזכיר לכם שבמידה ונפגעתם אתם מכוסים. יתרה מכך, גם כאשר תפנו לחברת הביטוח, המידע יוסתר מכם בדרכים מגוונות. יותר ממומלץ לבצע בדיקה, אחת לכמה חודשים באמצעות אתר הר הביטוח, אשר תבהיר מה כולל התיק הביטוחי שלכם. אל תחכו לרגע בו תזדקקו לחברת הביטוח. דעו מראש מהן הזכויות בעבורן שילמתם.

 

קרוב משפחה נפטר? בידקו ביסודיות את תכולת תיקו הביטוחי.

במקרים רבים, נפטר אדם מבלי שיידעו קרובי משפחתו על קיומם של ביטוחי חיים אשר שילם בעבורם במשך השנים. גם במקרה הזה חברות הביטוח לא ירוצו לספר לכם על כך. מקרה כזה גורם לאובדן סכומי כסף אדירים ואי מימוש הזכויות בעבורן שילם הנפטר לחברת הביטוח. בכלים בהם תשתמשו, לבדיקת תכולתו של התיק שלכם, תוכלו גם לבחון את התיק הביטוחי של קרובכם שנפטר.

 

לסיכום: תבדקו, תוודאו ותבינו – אל תאבדו אף ביטוח.

על אף הערפל שמאפיין כל כך את עולם הביטוח, ישנם מספר כלים שניתן להשתמש בהם על מנת להמנע ממקרה של ביטוחים אבודים. הבנה של הצעה הנוגעת לכיסוי ביטוחי, היא שתסייע לזכור טוב יותר מה הם הכיסויים שהעמדתם לרשותכם. כלי נוסף בו מומלץ לעשות שימוש הוא בדיקה פשוטה באתר הר הביטוח. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שבדיקה זו אינה כוללת קופות ביטוח פנסיוניות ועלולה גם שלא לכלול ביטוחים אחרים שנרכשו בעבר. לכן יש להקפיד ולבצע גם בדיקה ישירה מול חברות הביטוח השונות. ביטוחים אבודים הם כסף שנזרק לפח. אל תתנו לזה לקרות לכם.

 

כלי חישוב

 

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני