הסטטיסטיקה לא משקרת – קצבת תאונות העבודה גדל

חוויתם תאונת עבודה? מגיעה לכם קצבת נכות! ודאי תשמחו לדעת כי גובה הקצבה רק הולך וגדל.

מה זה קצבת נכות ומי זכאי לקבל אותה?

כיום בחברה בה אנחנו חיים, רכישת ביטוחים הופכת נפוצה יותר ויותר כך שאנשים מוצאים עצמם מבוטחים בהמון ביטוחים עבור כל מיני כיסויים, החל מביטוח תאונות אישיות ועד לביטוח עבור אובדן ארנק. המטרה של הביטוח היא לכסות מצב עתידי שבו המבוטח נפגע מבחינה רפואית ויתקשה לעמוד בכל ההוצאות הרפואיות אך גם יתקשה להמשיך כרגיל או אפילו לעבוד ולהרוויח כסף בעצמו.

 

ביטוח תאונות עבודה

אחד הביטוחים אשר ניתנים הן בצורה גורפת אך הן מוצעים בצורה פרטית הוא ביטוח תאונות עבודה. המטרה של ביטוח זה היא לסייע לאדם אשר נפגע בתאונה כחלק מעבודתו מתוך הבנה כי במשך תקופה הוא לא יוכל להמשיך לעבוד ולהרוויח כסף, אך גם כי הוא כעת נתון בהוצאות רפואיות רבות. ביטוח תאונות עבודה לרוב מציע סיוע בשלוש דרכים עיקריות בהתאם לחומרת התאונה ולביטוחים שהיו שייכים לנפגע טרם התרחשות התאונה.

 

דמי פגיעה

הדרך הראשונה שהמוסד לביטוח לאומי מציע לנפגעים בתאונת עבודה היא דמי פגיעה שהם בעצם תשלום חד פעמי שאמור להחליף את השכר בתקופה שסמוכה להתרחשות התאונה. גובה דמי הפגיעה תלויים בחומרת המצב כתוצאה מהתאונה אך גם בדברים נוספים.

 

קצבת תאונות עבודה

המוסד לביטוח לאומי מעניק למבוטחים שלו קצבאות בהתאם למצבם הכלכלי, הסוציו אקונומי ואפילו המשפחתי, כדוגמת קצבת ילדים, קצבת אם חד הורית ולצורך העניין, קצבת נכות. באם מישהו חווה תאונת עבודה הוא זכאי לקבל קצבת נכות מעבודה. על מנת לוודא כי אתם מקבלים מה שמגיע לכם מומלץ לפנות לייעוץ אצל https://pitzuim.co.il  ולהתחיל תהליך יעיל ואיכותי מול חברות הביטוח או המוסד לביטוח לאומי.

 

קביעת גובה הקצבה

קצבת הנכות מעבודה שמקבל אדם אשר חווה תאונת עבודה ונותר עם נכות ממנה, אינה תלויה בשכר החודשי שלו או במצב שלו אלא במדד המחירים לצרכן שיש במדינת ישראל. לאור כך שיוקר המחיה בישראל עולה בשנים האחרונות, כך גם הקצבה במגמת עלייה. גובה הקצבה מתעדכן בכל שנה ובשנים האחרונות כמעט בכל שנה גובה הקצבה עולה ועולה.

 

זכאות לקבלת הקצבה

גובה הקצבה אכן עולה עם השנים, אך חשוב להבין כי לא כל אדם אשר חווה תאונת עבודה אכן זכאי לקבל אותה. על מנת להיות זכאי אליה, יש לקבל אחוזי נכות בדרגה מסוימת מהמוסד לביטוח לאומי, ללא הכרה כבעל אחוזי נכות לא ניתן לקבל את הקצבה.

גובה קצבת תאונות העבודה גדל עם השנים לאור התייקרות המחייה בישראל. על מנת להיות זכאי ולקבל את הקצבה, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולקבל אחוזי נכות כתלות בחומרת המצב שנגרם לעובד כתוצאה מהתאונה.

 

מדדים

 

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני