צעדים שחובה לעשות בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה

במדינת ישראל, ישנו ביטוח חובה שאותו חייב לעשות. תאונת דרכים ללא ביטוח חובה יכולה להוביל לעבירה פלילית שבגינה ניתן לקבל קנס כספי ואף יותר מכך. אך כל הדבר הזה אינו שולל את אפשרותו של הנהג לקבל פיצוי על נזקי הגוף. השאלה הנשאלת כאן היא מה צריך לעשות כאשר באמת קורה מצב בו הנהג מעורב בתאונה ואין לו ביטוח חובה. במאמר הבא נפרט כמה צעדים שחובה לעשות כאשר קורה מצב כזה.

 

האם חברת הביטוח תשלם לנהג ללא ביטוח חובה?

על פי פקודת חוק נפגעי תאונת דרכים, אין בכלל שאלה של אחריות במקרה של תאונה. הסוגייה היחידה שיש לדון בה הוא מה גובה הפיצויים שמגיע לנפגע בתאונת הדרכים . כאשר מדובר בתאונה בה לנהג לא היה ביטוח חובה, נותר לנהג לתבוע תביעה נזיקית רגילה על פי פקודת הנזיקין, וזאת רק אך ורק במידה אם הנהג הפוגע נהג ברשלנות.

תביעה זו תהיה מוגשת לבית המשפט על פי פקודת הנזיקין, וזאת במקביל לתהליך שיתרחש מול חברת הביטוח שביטחה את הרכב במסגרת ביטוח החובה. זאת מתוך פקודת ביטוח הנזיקין וההבנה שכל מי שנוהג בדרך, חלה עליו חובת האחריות והזהירות.

 

הוכחת רשלנותו של הנהג הפוגע

על הנהג ללא ביטוח חובה, להוכיח כי הנהג שפגע בו נהג ברשלנות או בחוסר זהירות על פי תקנות משרד התעבורה. לדוגמה, הרכב הפוגע יצא מחניה בחוסר זהירות ופגע ברכב שנסע. דוגמה נוספת יכולה להיות כאשר רכב פוגע כשהוא ביצע פניית פרסה שאסורה וגם יש שלט על כך.

במקרה של הוכחת הרשלנות של הנהג הפוגע, יוכל הנהג הנפגע לקבל פיצויים גם אם לא רכש פוליסת ביטוח חובה לרכב. אך זאת יוכל לקבוע רק בית המשפט, וכן הנהג יצטרך לפתוח תביעה לשם כך. בגלל זה, העבודה של עורך הדין כפולה במקרה זה, שכן עליו להוכיח שהנהג הפוגע התרשל בנהיגתו, ונהג בחוסר זהירות או רשלנות. לכן חשוב לפנות לעורך דין המתמצא במקרים כאלה של תאונות.

 

מהו גובה הפיצוי שאפשר לקבל בתביעה בבית המשפט?

בתאונות דרגים מסויימות ניתן לקבל אלפי אם לא מאות אלפי שקלים.  על פי החוק, לא נקבעה תקרת פיצויים שניתנת לנפגעים מתאונות דרכים, והחלטת גובה הפיצויים נתונה להחלטתו של בית המשפט. גובה הפיצויים נקבעים על פי הפרמטרים שונים, והעיקרי שבניהם הוא הכאב והסבל שנגם לנפגע כתוצאה מהתאונה – סעיף זה מבטא את הנזק הלא ממוני שנגם כתוצאה מתאונת דרכים . ראש נזק זה מחושב מגילו של הנפגע, משך זמן האישפוזים ואחוזי נכותו שייקבעו בוועדות הרפואיות.

לסיכום, ישנו סיכוי לקבל פיצויים גם אם אינכם מבוטחים בביטוח חובה. כיוון שהחלטת גובה הפיצויים נתונה להחלטתו של בית המשפט, רצוי להיוועץ בעורך דין המכיר היטב את כללי התעבורה.

 

איש ותמרור

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני