איפה לעשות סטאז' בתחום רשלנות רפואית

עבור סטודנטים רבים למשפטים, שלב הסטאז' הוא שלב מכריע במהלך הכשרתם לעורכי דין מן השורה. רבים מתלבטים באיזה תחום הם צריכים לבצע את הסטאז'. חלק בוחרים בתחום נדל"ן, נזיקין, משפחה וגירושין ועוד. יש גם כאלו שבוחרים בתחום הרשלנות הרפואית. איפה כדאי לעשות סטאז' בתחום הרשלנות הרפואית? ומה היא רשלנות רפואית למעשה?

 

מהי רשלנות ?

רשלנות היא תיאוריה משפטית נפוצה שעולה לידי ביטוי בעת הערכת מי אשם בתיק אזרחי הקשור לפגיעה. חשוב על נהג להיכנס לתאונה בכביש. במקרה של תאונת דרכים בה אדם אחד גרם להתרסקות – על ידי הפרת חובתו החוקית לציית לחוקי התעבורה ולנהוג באחריות בנסיבות העניין – אדם זה עשוי להיות אחראי לכל פגיעות ואובדן אחר ("נזקים") שנגרמו על ידי גורמים אחרים המעורבים. בהתרסקות.

לדוגמה, אם נהג לא מצליח לעצור ברמזור אדום, אומרים כי הנהג התרשל בעיני החוק (הם גם הפרו את חוק התעבורה). אם אי עצירתו ברמזור האדום גורמת לתאונה, הנהג הרשלן נמצא על הוו הכספי (בדרך כלל באמצעות מבטח) כדי לשלם עבור כל נזק שנגרם לנהגים, נוסעים או הולכי רגל אחרים.

 

מהי רשלנות רפואית ?

מעשה או מחדל המבוצע על ידי גורם רפואי החורג מסטנדרט הטיפול הרפואי המקובל. רשלנות רפואית היא בדרך כלל התפיסה המשפטית שבה סוגים של מקרים של רשלנות רפואית, רשלנות בפני עצמה אינה מספיקה כדי ליצור תביעה תקפה. אך כאשר הרשלנות היא הגורם לפגיעה בחולה, יתכן ויש מקרה טוב. רשלנות יכולה להתבטא ברשלנות רפואית בטיפול בסוכרת, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית במהלך ניתוחים, רשלנות רפואית בהקצאת תרופות מרשם ועוד.

 

כלי ניתוח

 

כיצד רשלנות הופכת לרשלנות רפואית ?

רשלנות רפואית הופכת לרשלנות רפואית כאשר הטיפול הרשלני של הרופא גורם לפגיעה בחולה – מחמיר את מצבו של החולה, גורם לסיבוכים בלתי סבירים ובלתי צפויים, או מחייב טיפול רפואי נוסף, בכדי לציין רק כמה דוגמאות למה שנחשב "פציעה" במקרה של רשלנות רפואית.

במילים אחרות, תוספת של שני גורמים נוספים – סיבתיות ונזקים משפטיים – הכרחיים לפני שהתרשלות רפואית תביא לתביעה ברת קיימא של רשלנות רפואית. אם הרשלנות הרפואית של הרופא לא הייתה תוצאה הנראית לעין של נזק המטופל (סיבתיות), או אם לרשלנות הרפואית של הרופא לא הייתה כל השפעה מזיקה על מצבו של המטופל (נזקים), תביעת רשלנות רפואית תיפסק.

 

איפה ניתן לעשות סטאז' בתחום רשלנות רפואית?

לאחר סיום לימודי תואר ראשון במשפטים, שנת התמחות במשרד עורכי דין ומעבר בהצלחה של מבחני הלשכה, משרדי עורכי דין רבים המתמחים בתחום הרשלנות הרפואית מציעים תכניות התמחות רבות בתחום הרשלנות הרפואית. תוך כדי התמקצעות בתחום עריכת הדין והכרת תחום הרפואה והרשלנות הרפואית, צבירת הניסיון הנדרש בטיפול ועבודה על תיקים בתחום זה.

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני