3 סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים ביותר

טיפול רפואי הוא עניין רגיש ומורכב בפני עצמו, הן בשל המצב הרפואי עצמו בגינו ניגשנו לקבל טיפול והן בשל החשש הנלווה לתוצאות הבדיקה ואכן, ישנם לא מעט מקרים בהם מי מאנשי הצוות הרפואי מתרשל בתפקידו, באופן הגורם לנו לפגיעה פיזית או נפשית, אשר בגינה ניתן לתבוע ולקבל פיצוי הולם

 

רשלנות – גם בעולם הרפואה

מטבע היותנו בני אדם, כולנו נזקקים בשלב כזה או אחר בחיים לשירותים רפואיים שונים, כאשר אנחנו נותנים אמון מסוג מיוחד באנשי הצוות הרפואי וסומכים עליהם כמעט בעיניים עצומות, שיבצעו את תפקידם במקצועיות ועל הצד הטוב ביותר. על אף שמקצועיותם של כלל אנשי הצוות הרפואי אינה מוטלת בספק, לעיתים קורים מקרים בהם אנשי הצוות הרפואי מתרשלים בתפקידם, בין אם כתוצאה משעות עבודות מרובות ומאומצות ובין אם בשל סיבות אחרות, כשהתוצאה היא אחת – פגיעה במטופל.

 

רשלנות רפואית – הגדרה

למעשה, מרבית ככל המקרים הרפואיים כרוכים בסיכון מסוים היכול להתרחש במהלך הטיפול, שכן מדובר בסופו של דבר בבני אדם ובמקרים חריגים היכולים להתפתח תוך כדי הטיפול, כך שחשוב להבין מהי ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית, אשר בגינה ניתן להגיש תביעה עם עורך דין רשלנות מקצועית.

רשלנות רפואית תיחשב ככזו, כאשר אחד מאנשי הצוות הרפואי – אחות, רופא או כל גורם רפואי אחר, העניק טיפול שלא עומד בסטנדרטים הרפואיים המקובלים וגרם לנזק למטופל, כשהמבחן המקובל לבחינת המקרה הוא כיצד הרופא הסביר היה פועל במקרה דומה.

 

מהם המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית?

מקרי רשלנות רפואית הם בין גורמי התמותה הנפוצים בעולם ועל אף שחלק ניכר מהמקרים הללו לא מדווחים, הרי שמדובר בתופעה שבהחלט לא ניתן להתעלם ממנה, כאשר קיימים כמה סוגי מקרים של רשלנות רפואית נפוצים במיוחד:

 

רשלנות רפואית בלידה

תהליך הלידה הוא תהליך מורכב ורגיש מאוד, המחייב ערנות רבה ויכולת להגיב במהירות למצבי מצוקה משתנים של האם ו/או של העובר. לפיכך, אין זה מפתיע שחלק ניכר ממקרי הרשלנות מתרחשים בתחום זה.

 

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים מהווים אף הם פרוצדורה רפואית מדויקת ועדינה, בה כל פגיעה וסטייה עלולה להוביל לסיבוכים קשים ופגיעות שונות. בין מקרים אלו נכללים השארת חפצים, חיתוך שגוי, טעויות בהרדמה ועוד.

 

רשלנות באבחון

רשלנות רפואית יכולה להתבצע גם באבחון, כאשר אבחון לא נכון, או טעות בזיהוי, עלולים לעלות למטופל בזמן יקר ובהחמרת מצבו הבריאותי.

 

ייעוץ משפטי במקרים של רשלנות רפואית

לעיתים קשה להבחין בין מקרי רשלנות לבין פרוצדורות רפואיות מקובלות, כך שבכל מקרה בו נגרמו לכם נזקים במהלך טיפול רפואי ומתעורר החשד כי מדובר ברשלנות, הרי שבהחלט מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית לבחינת המקרה וכלל המסמכים הרפואיים הנלווים וביסוס עילה לתביעה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית היא מקרה בו מי מאנשי הצוות הרפואי פעל שלא על פי הסטנדרטים המקובלים וגרם למטופל נזק, בגינו ניתן לתבוע ולקבל את הפיצוי ההולם. כמו כן, ראינו כי מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים במיוחד הם – רשלנות רפואית בהריון, בניתוח ובאבחון, הנחשבים לתחומים רגישים במיוחד.

 

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני