סוגי הטרדות מיניות בעבודה

למרבה הצער, נשים רבות חוות הטרדות מיניות במקום העבודה. הטרדה מינית היא עבירה חמורה אשר פוגעת בכבודו של האדם, והיא נחשבת לפלילית. קיימים מספר סוגים של הטרדות מיניות בעבודה, במאמר הבא נסקור אותה על כל סוגיה ונסביר מהן האפשרויות המשפטיות אשר קיימות עבור הקורבן.

מטבע הדברים, קיימות דינמיקות חברתיות רבות, ולפעמים גם נוצרים קשרים חברותיים של ממש בין קולגות במקום העבודה. אך לעתים קרובות, נוצרות סיטואציות אשר עלולות להיות רגישות מאוד ואף לא חוקיות.

במאמר הבא נסביר מה עלול להיחשב כהטרדה מינית, מהם הסוגים השונים וכיצד ניתן להתמודד עם סיטואציה בה הוטרדת מינית בעבודה, מבחינה משפטית.

 

מהי הטרדה מינית ע״פ החוק?

הטרדה מינית היא למעשה עבירה פלילית חמורה, אשר משפילה ומבזה את כבודו של האדם, ועל כן לאחר ביצוע העבירה, הפוגע יכול למצוא את עצמו מתמודד עם תביעה משפטית של ממש.

חשוב לציין כי הטרדה מינית יכולה להיות גם מילולית ולא רק פיזית, ולכן היא יכולה להתבטא במספר דרכים שונות.

החוק למניעת הטרדה מיני קבע כי הטרדה מינית יכולה להיחשב בכל אחת מן הדרכים הבאות –

  • הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני
  • התייחסויות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני
  • אמירות בעלות אופי מיני אשר עלולות לבזות ולהשפיל
  • הפצת סרטונים, הקלטות או תמונות אשר מדגישות את מיניותו, וללא הסכמתו
  • מעשים מגונים
  • סחיטה באיומים (על רקע מיני)

 

חשוב לציין שבאשר לחלק מן הדרכים שציינו כאן, במקומות בהם ההטרדה נעשתה במקום שאינו מקום בעבודה לצורך העניין, יהיה צורך להוכיח כי האדם שהוטרד הבהיר כי אינו מעוניין בהצעה/ התייחסות המטרידה שביטאו כלפיו. אולם, מכיוון שמדובר במקום העבודה, החובה הזו אינה חלה על האדם שהוטרד.

 

מה העונש הצפוי לאדם שהטריד מינית במקום העבודה?

למעשה, קיימות מספר דגות שונות של עונש למי שהטריד מינית במקום העבודה.

לצורך ההדגמה, אם מדובר באדם אשר התבטא או התייחס לעובדת בצורה מינית, לרוב העונש שיקבל יהיה שנתיים מאסר.

שנות המאסר מן הסתם יעלו במספרן ככל שהעבירה תהיה חמורה יותר, כך למשל אם אדם התנכל והטריד מינית בנוסף, כנראה שעונשו יהיה חמור יותר ויכול להגיע ל – 4 שנות מאסר ויותר.

מבחינת פיצויים, ניתן לקבל פיצויים אשר יגיעו לסכום של 120,000 ₪ ויותר, תלוי במקרה ובתביעה שתוגש.

 

לסיכום

לסיכום, במידה והוטרדת מינית במקום עבודתך, אנו ממליצים לגשת לעו"ד ולהיוועץ עמו מהן האפשרויות המשפטיות אשר קיימות עבורך, וזאת על מנת לקבל את מירב הפיצויים שמגיעים לך וכמובן למצות את הדין עם האדם שפגע בך, עם עו"ד המתמחה במקרים של הטרדות מיניות. לסיכום, מידע נוסף במאמר הבא.

אישה חושבת בעבודה ומחזיקה עט בפה
אישה חושבת בעבודה ומחזיקה עט בפה
לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני