נהיגה במהירות מופרזת – האם מדובר רק בנקודות

ישנן נסיבות רבות שיכולות להוביל לכך שאזרח כזה או אחר ינהג באופן גבוה יותר מאשר המהירות המותרת הקבועה באותן הנסיבות. במידה ואותו הנהג נתפס כאשר הוא נוהג במהירות מופרזת יכול השוטר שתופס אותו לקבוע עונשים שונים.

במאמר זה יוצגו הסוגים השונים של מהירות מופרזת והדרכים שבהם השוטרים יכולים לאתר את המהירות המופרזת ואת ההשלכות של כל שיטת תפיסה.

 

מהם העונשים השונים על נהיגה מופרזת?

הדין הישראלי מבדיל בין מצבים שונים של נהיגה במהירות מופרזת, זאת מתוך הבנה שישנו הבדל בין המצבים השונים שבהם אנשים נוהגים מעל המהירות המותרת. לכן, בהתאם לכמות החריגה מן המהירות המותרת תוטל הענישה.

באותו האופן, ישנו שוני בין נהיגה מופרזת בדרך עירונית, שבה מטבע הדברים אמורים לנהוג באופן איטי יותר מפאת ריבוי הסכנות, ובין נהיגה מופרזת בדרך בין עירונית שכוללת סכנות מסוג אחר.

 

חריגה נמוכה

באופן כללי, מותר לחרוג עד עשרה אחוזים מן המהירות המותרת מבלי לקבל על כך דוח. זאת מתוך הבנה שאנשים לא יכולים לדייק על הקמ"ש כאשר הם נוהגים. עם זאת, גם כאשר חורגים באופן קטן יחסית, עד עשרים קמ"ש בדרך עירונית ועד עשרים וחמש קמ"ש בדרך בין עירונית מעל המהירות המותרת – כל שמקבלים הוא דוח על סך מאתיים וחמישים שקלים, אף בלי נקודות כלל!

 

חריגות חמורות יותר

על חריגות גבוהות יותר (עד ארבעים קמ"ש) מקבלים גם קנס משמעותי וגם נקודות לרישיון – ענישה חמורה הרבה יותר. ככל שחורגים עד שלושים קמ"ש בדרך עירונית ועד ארבעים קמ"ש בדרך בין עירונית, העונש המוטל הוא קנס בגובה של שבע מאות וחמישים שקלים לצד שמונה נקודות ועד ארבעים קמ"ש בדרך עירונית וחמישים קמ"ש בדרך בין עירונית סכום הקנס מוכפל לאלף וחמש מאות שקלים! ועשר נקודות.

כמו שניתן לראות, מדובר בענישה חמורה מאוד – הנובעת מכך שמדובר בנהיגה שמהווה סכנה גדולה מאוד לבאי הכביש והדרך ויש להרתיע נהגים מחריגות מן הסוג הזה.

 

מה קורה כאשר חורגים יותר מזה?

כאשר ישנה חריגה שהיא גדולה מארבעים קמ"ש בדרך עירונית וחמישים דרך בין עירונית הענישה המוטלת היא חובת התייצבות לבית המשפט. המשמעות היא שמדובר על הגשתו של כתב אישום וניהול הליכים משפטיים לכל דבר ועניין.

הענישה המוטלת בבית המשפט יכולה להוביל בקלות לשלילית הרישיון ולחובת תשלומים שונים. משום שמדובר על עונש מאוד חמור יש להיערך למשפט במלוא הרצינות ולשכור עורך דין לתעבורה שמתמקצע בדיני הנהיגה המופרזת.

היכרות משפטית מעמיקה משמעה היכרות עם החוק ובעיקר עם תקדימי עבר – כל אלו יכולים לשכנע את בית המשפט להקל כמה שניתן בענישה שיכול לפסוק על מנת לשוב לחיים התקינים במהירות. ההשלכות של שלילה יכולות להיות משמעותיות ולהרע את רמת החיים משמעותית של הנהג.

מהירות מופרזת

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני