האם ניתן לפתוח תיק גירושין בצורה חד צדדית?

פנייה אל בית הדין הרבני לפתיחת תיק גירושין יכולה להתבצע גם בצורה חד צדדית, אם אין הסכמה בין בני הזוג על הרצון להתגרש, או שיש מחלוקות שלא מצליחים לגשר עליהן.

בנוסף, כדאי לערב עורך דין גירושין על מנת לשמור על כל הזכויות הקבועות בחוק

בני זוג במערכת יחסים שעולה על שרטון עלולים לפגוש במגוון רחב של חוסר הסכמות. אם בני הזוג לא מסכימים על דברים מסוימים, זה אומר שיהיה להם קשה להכריע על פניה משותפת אל מוסדות המדינה והרבנות. יתרה על כך, יכול להיות שבני הזוג אף יגיעו למצב שבו הם לא מחליפים דברים אחד עם השני ולכן גם ברמה הטכנית אין שום סיכוי לפתוח תיק גירושין בצורה משותפת.

החוק בישראל מאפשר לפתוח תיק גירושין בצורה חד צדדית. בשביל לעשות את זה, על אחד מבני הזוג לפנות אל בית הדין הרבני ולפתוח תיק גירושין בצורה מסודרת. בגלל שבית הדין הרבני הוא ממילא הסמכות הבלעדית בענייני נישואין וגירושין בישראל, יש לפנות אליו כדי להתחיל את התהליך בצורה רשמית.

 

מה המשמעות של פתיחת תיק גירושין בצורה חד צדדית?

ההחלטה לפתוח תיק גירושין בצורה חד צדדית היא בעלת משמעות רבה. קודם כל, מי שפותח בתהליך קובע את "מרוץ הסמכויות" ולמעשה מכתיב את המשך התהליך. הוא למשל מקבל קדימות בכל הנוגע לעניינים הכספיים, לענייני המשמורת והמזונות ולעוד נושאים שקשורים אל תיק הגירושין. חוץ מזה, מי שמתחיל את התהליך רשאי לבחור האם לפתוח תיק גירושין בבית הדין – אבל במקביל לתבוע את שאר הנושאים הקשורים אל הגירושין בבית משפט לדיני משפחה.

מלבד האמור לעיל, המשמעות של פתיחת גירושין בצורה חד צדדית היא זירוז של התהליכים. אם אחד מבני הזוג מחליט שהוא לא רוצה עוד להתעכב, כל שעליו לעשות הוא לפנות באופן חד צדדי אל בית הדין הרבני ולמעשה לקבוע עובדות בשטח.

 

כך מבצעים תהליך גירושין נכון

בין אם מחליטים לפתוח תיק גירושין באופן משותף או בצורה חד צדדית, זה קריטי להתייעץ עם בעלי מקצוע. עורך דין גירושין כמו זיו בייטל למשל יכול ללוות כל אחד מבני הזוג עוד בהתלבטות הראשונית לגבי השאלה האם בכלל להתחיל בתהליך גירושין. בנוסף, התפקיד של עורך הדין הוא ללוות את בן הזוג שמחליטים לפתוח תיק גירושין בצורה חד צדדית. הליווי הזה חשוב מאוד, כי הוא כולל את הגשת המסמכים, את מילוי הטפסים ואת הטיפול בבקשה.

 

אלטרנטיבות לתהליך גירושין

תהליך גירושין נכון כרוך במעורבות של בית הדין הרבני, בתי המשפט והמשפחה. אבל אם מתייעצים עם עורך דין שמכיר את התחום ומנוסה בו, יכול להיות שיהיה מקום לחשוב על אלטרנטיבות – כמו למשל הליך גישור זוגי.

 

בית משפט

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני