כיצד לנייד מספר טלפון מחברה לחברה

הרפורמות שחלו בעשור האחרון בשוק התקשורת ובפרט בשוק הסלולר, שינו את מאזן הכוחות והקלו על כיסם של צרכנים רבים. הירידות במחירי החבילות, ההטבות בגלישה, השיחות ללא הגבלה ועוד דברים רבים גרמו לשוק הסלולר לשנות פניו ולבוא לקראת הצרכן.

לא רק התנאים והמחירים של חבילות הסלולר השונות השתנו אלא גם יחסי הכוחות בין חברות הסלולר לצרכן. עד הרפורמות בשוק, היה מאוד קשה לעזוב את חברת הסלולר בעיקר בגלל קנסות והצורך בשינוי המספר.

הרבה צרכנים לא אהבו את הרעיון של שינוי מספר שכן חששו שהרבה קשרים יימחקו להם. לכן, רפורמת הניידות במספרים הביאה עמה הקלה גדולה לרבים מהצרכנים ואפשרה להם להשתחרר מהתלות מחברת הסלולר.

 

מהי רפורמת ניידות המספרים?

עד רפורמה זו, כאשר היה הלקוח עובר למשל מפלאפון לסלקום, היה מספרו משתנה. המספר היה מקבל את הקידומת של סלקום ומספר אחר לגמרי. מצב כזה גרם לאנשים רבים להישאר בחברה הקיימת גם אם לא היו מרוצים ממנה, וכל זה רק על מנת לא לאבד את המספר ואת כל הנלווה לכך.

משמעות הרפורמה הייתה שבאמצעות תוכנות מסוימות, יחויבו החברות לאפשר למנוי לעבור לחברת תקשורת אחרת ללא שום שינוי במספר, אפילו כולל הקידומת שכל – כך מזוהה עם החברות. ובכך, הלקוחות קיבלו ״מספר לכל החיים״ מה שמאפשר להם לעבור בקלות בין החברות ללא מאמץ מהבחינה הזו.

 

כיצד לנייד את המספר?

החוק גם גורס כי באמצעות טכנולוגיה ועוד הגבלות על חברות הסלולר, ניוד המספר הינו תהליך קצר ולא כואב. החברה שאותה אתה עוזב חייבת לפי החוק לתת לך להישאר עם המספר הקיים ולא לבטל אותו, גם אם הוא עדיין מכיל את הקידומת שמזוהה עם החברה.

לאחר עזיבת החברה יש להגיע לחברה החדשה אליה אתה רוצה להשתייך, ולאחר סגירת החבילה וכל התנאים החדשים החברות צריכות לסדר את עניין הניידות בין המערכות הפנימיות שלהן.

 

דברים שכדאי לעשות במהלך הניוד

ראשית, כדאי לכם לעשות את המעבר בין החברות בתאריך המדויק בו מתחיל החשבון החדש שלכם. רק ככה יהיה לכם קל לעקוב אחר החשבונית מבלי שתצטרכו לשלם ל״תקופת חפיפה״ בה יש לכם חשבון בשתי חברות שונות.

שנית, האחריות על ווידוא ההתנתקות מהחברה הקודמת חל עליכם בלבד. ככה שאתם מגיעים לחברה החדשה לצורך הסדרת החשבון – וודאו שכל העניינים סגורים עם החשבון הישן.

 

דברים שכדאי לעשות טרם הניוד

בררו על כל החברות אשר מציעות לכם חבילות טובות ומשתלמות. נסו לתפור חבילה משפחתית שתטיב עם כל בני המשפחה. לחברות רבות כמו פלאפון חבילות משפחתיות משתלמות.

חשוב לזכור שאתם אינכם לא אחראים לתהליך של ניתוק המספר מן החברה אלא האחריות כולה של החברה החדשה לעשות זאת מול החברה הישנה. כך שתוכלו לעבור מחברה לחברה ולהישאר עם אותו מספר בראש שקט.

 

טלפון ומכשירים דיגיטליים

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני