חיפוש

כמה מס הכנסה משלמים מיליונרים?

כל עובד בישראל נדרש לשלם מס הכנסה, בין אם מדובר בעובד שכיר ובין אם מדובר באדם עצמאי.

שיטת תשלום מס ההכנסה שנקבעה בישראל היא שככל שאתה מרוויח משכורת גבוהה יותר, כך תשלם שיעור מס גבוה יותר – מה שאומר שמיליונרים משלמים הרבה יותר מס מאנשי המעמד הבינוני והנמוך.

 

על מדרגות המס ושיטת המיסוי בישראל

כפי שהזכרנו קודם, שיטת המיסוי בישראל היא פרוגרסיבית – כל עוד אתה מרוויח יותר, אתה גם תשלם יותר מס. השכבות החלשות ביותר בחברה מקבלות פטור ממס, שכן הן אין מגיעות לסכומים הנדרשים על מנת לגבות מהם מיסים. לעומתם, השכבות הגבוהות ביותר בחברה הן אלו שמכניסות למדינה את רוב הכסף שמגיע אליה ממיסים – והן אחראיות על כ- 90 אחוזים מהכנסות אלו!

אז בעצם, מהן מדרגות המס? אלו המדרגות שקובעות את שיעור המס לכל רמת הכנסה. ישנן שני סוגי הכנסה אפשריים שנקבעו בפקודת המס – הכנסה שנובעת מיגיעה אישית (כתוצאה מעבודה או קצבת פנסיה שניתנת לאחר הגעה לגיל הפרישה), והכנסה שאינה נובעת מיגיעה אישית (למשל, שאדם משכיר דירה בבעלותו ומקבל על כך דמי שכירות).

 

אז כמה מס באמת משלמים מיליונרים?

אנשים שמרוויחים הכנסה שנתית שמסתכמת במיליוני שקלים (שנקראים גם 'מיליונרים'), שייכים למדרגת המס הגבוהה ביותר – עליה משלמים 50% מס. מדרגה זו כוללת אנשים בעלי הכנסות שנתיות שעומדות על סך 651,601 ₪ ומעלה, או 54,301 ₪ בחודש.

ניתן לראות שמיליונרים נדרשים לשלם כמחצית מהכנסותיהם למס הכנסה, ובכך מגדילים רבות את קופת המדינה. עם זאת, אין צורך אמיתי לרחם על אותם אנשים עקב תשלום המס הגבוה שהם נדרשים לשלם. מדובר על האנשים בעלי רמת החיים הגבוהה ביותר במדינה, שלרוב מתגוררים בוילות מפוארות ביישובים יוקרתיים. הם יכולים להרשות לעצמם את הטוב ביותר, גם במציאות בה מחצית מהכנסותיהם חוזרות לקופת המדינה.

 

בדקו את הזכאות שלכם להחזרי מס!

אם אתם לא שייכים לקטגוריית המיליונרים, ואתם מעוניינים לחסוך במס ההכנסה אותו אתם משלמים – ישנה סבירות גבוהה שאתם זכאים להחזרי מס.

החזרים אלו עשויים להינתן ממגוון רחב של נסיבות – כלכליות (כתוצאה מרווחים והפסדים בשוק ההון, פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי, יציאה לשנת שבתון), משפחתיות (לידה, גירושים, תשלום מזונות, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים), תעסוקתיות (הפסקת עבודה, פיטורים, פיצויים, תקופת אבטלה) ועוד סיבות רבות.

על מנת לבדוק את זכאותכם, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט "החזרי מס לשכירים". באתר תמצאו מחשבון שבו תוכלו להזין מספר פרטים אישיים ופרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם, ולחשב האם אתם זכאים להחזרי מס.

הבדיקה היא מהירה ופשוטה, ולא כוללת עלות או התחייבות כלשהי. אלו רק דקות ספורות, שעשויות להיות שוות לכם סכום כסף גבוה!

 

מטבעות

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני