מהם העונשים על ונדליזם ברכוש פרטי או ציבורי?

סעיף רלוונטי בחוק העונשין קובע עונש מאסר של עד 3 חודשים לאדם שמוריד, משחית או משמיד מודעות ותעודות שהודבקו במקום ציבורי.

לשם השוואה, סעיף אחר קובע עד שנת מאסר במידה והונדליזם כולל ציור, כתיבה או שרטוט על שטח של זולתו.

אז מה עושים על רקע עבירות כאלה? הנה כל הפרטים.

המטרה של העונשים על ונדליזם ברכוש פרטי או ציבורי היא לייצר הרתעה. החוק לא מפריד בין גרפיטי למשל שנעשה לצורך אמנות לבין סוגים אחרים של השחתת רכוש, מה גם שהוא מייחס לכל הנושא הזה היבט פלילי מובהק.

 

הבדלים בין העונשים על ונדליזם ברכוש פרטי או ציבורי

העונש שנקבע בגין סוגים שונים של ונדליזם תלוי בשאלה באיזו פעולה בדיוק מדובר, מי ביצע אותה והיכן. כך לדוגמא סעיף 195 בחוק העונשין מתאר מצב שבו אדם מוריד, משחית או משמיד בכוונה וללא רשות כדין כל סוג של הודעה, מודעה או תעודה שהודבקו על בניין או במקום ציבורי אחר. בנסיבות כאלה, העונש יהיה עד 3 חודשי מאסר.

לשם השוואה, סעיף 196 בחוק העונשין קובע עד שנת מאסר עבור מקרים שבהם העבריין כותב, מצייר או משרטט על רכוש של הזולת או מדביק כל סוג של כתב או שלט. אז כפי שאפשר להבין, יש הבדל בין אופי הוונדליזם והדרך שבה הוא לכאורה בא לידי ביטוי.

 

מה ההבדל בין מי שביצע את העבירה לבין מי שהזמין או הכין אותה?

היבט אחר בסוגיה של העונשים על ונדליזם ברכוש פרטי או ציבורי קשור אל האופן שבו מסתכל החוק על מי שביצע לכאורה את העבירה, לעומת מי שהזמין או הכין אותה. כאן, הסעיף הרלוונטי קובע שמי שהזמין, הכין או הורה על ביצוע המעשה אמור לקבל את אותו עונש כמו מי שביצע את העבירה – למעט שני סייגים: העבירה נעשתה לא בידיעתו של האדם, או שהוא נקט באמצעים סבירים כדי למנוע אותה. במקרים כאלה, אפשר גם לראות את החשיבות של התייעצות עם עורך דין.

 

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי?

העונשים על ונדליזם ברכוש פרטי או ציבורי נקבעים על פי חוק העונשין והם מחייבים מעורבות של עורך דין עבירות רכוש שמכיר את התחום. זה יהיה עורך דין עם רקע בדין הפלילי, שיש לו את הניסיון הנדרש בהצגת טענות בין כתלי בית המשפט ובייצוג האינטרסים של הלקוחות שלו.

בשביל שעורך הדין ישיג את העונש המינימאלי עבור הנאשם, עליו להגיע עם אסטרטגיה מסודרת. ברוב המקרים, התנאי לאסטרטגיה כזו היא היכרות מוקדמת עם התחום. כמו כן, כדאי להשוות בין שירותי עורך דין פלילי בשביל להבין את המשמעות של העונשים השונים על ונדליזם ברכוש פרטי או ציבורי.

 

משקל

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני