האם בעיה רפואית יכולה לגרום לפרישה מוקדמת?

פרישה מעבודה בישראל, רק מעל גיל מסוים, מאפשרת למבוטחים לפתוח את קרן הפנסיה שלהם ולקבל קצבה חודשית בהתאם לסכום הצבור.

האם ועדה רפואית מקצרת את תקופת ההמתנה והאם מאפשרת לצאת לפנסיה מוקדמת?

 

חיסכון ופדיון פנסיה

פנסיה מוקדמת רפואית היא מושג אמיתי וחוקי במדינת ישראל ומתייחסת לפרישה מוקדמת כתוצאה מבעיה רפואית. כולנו חוסכים לפנסיה במסגרת חוק השאיפה היא שבגיל הפרישה (משתנה בין בנים לבנות) נוכל לפדות את כספי הפנסיה שלנו ולהתקיים מתקציב זה במקום להמשיך לעבוד. הרעיון הוא לחסוך חלק קטן מהמשכורת בכל חודש ורק כאשר עובד פורש מעבודה ונמצא בגיל המתאים הוא רשאי לפדות את הכספים בקרן הפנסיה.

 

גיל פרישה

על מנת לקבל את כספי הפנסיה בעל הקופה חייב להיות בגיל המתאים על פי חוק. בפועל, נכון לשנת 2020 מדובר בגיל 62 לנשים ובגיל 67 לגברים. כמובן שהרשות לפתוח את קרן הפנסיה ולהתחיל לקבל ממנה קצבאות היא כתלות בקרן הפנסיה שלכם, כך שישנן קרנות מסוימות אשר מאפשרות לפתוח ולקבל את כספי הפנסיה כבר מגיל 60 הליך זה נקרא פנסיה מוקדמת.

 

פנסיה מוקדמת רפואית

נוסף על האופציה לפרוש לפנסיה מוקדמת לפי הקרן בה אתם מבוטחים, ישנה אפשרות לצאת לפנסיה מוקדמת כתוצאה מבעיה רפואית. כאשר מדובר באנשים אשר מוגדרים כעובדי מדינה ישנה ועדה הקובעת כי מדובר בפרישה כתוצאה מבעיה רפואית, ואם גם השלים מספר שנים מסוים בעבודה זאת, הוא יהיה רשאי לצאת לפנסיה מוקדמת מסיבה רפואית.

 

פרישה מוקדמת ללא פנסיה

כמובן שכל אחד אשר חווה בעיה רפואי שהותירה אותו עם נכות או עם קושי לעבוד יכול להחליט להפסיק לעבוד ולפרוש. אמנם קרן הפנסיה שלו לא תפתח לפני הגיל הקבוע בחוק או הקבוע בקרן באופן פרטני, אך הוא כן יכול לקבל קצבה בעקבות מצבו הרפואי באם היה לו פנסיה רפואית מיוחדת או ביטוח מנהלים עם ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

פנסיה במקרה של נכות

כאמור, כל קרן פנסיה מציעה ומכבדת חוקים והחלטות שונות. ישנן קרנות פנסיה אשר יעניקו אופציה קבלת כסף בעקבות מצב רפואי טרם ההגעה לגיל הפרישה הקבוע בחוק. כמובן שזה חייב לקרות במקביל להליך של קבלת אישור על אחוזי נכות מביטוח לאומי בהתאם לקביעת הועדה הרפואית של מוסד זה.

בעיה רפואית יכולה לגרום לפרישה מוקדמת אך לא תמיד גם לקבלת כסף מקרן הפנסיה באם מדובר בפרישה לפני הגיל הקבוע בחוק. ישנן קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים או פוליסות מיוחדות, אשר מאפשרות למבוטחים בהן כן לפרוש לפני גיל פרישה וכן לקבל כסף, אך זאת בהתאם לוועדה רפואית הקובעת את חומרת הבעיה ובהתאם לתקנות ונהלי החברה המבטחת.

 

לב

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני