חיפוש

ביטוח לאופנועים – סקירה מקיפה

אין ספק, ישנם יתרונות רבים ברכיבה על אופנוע, החל ביכולת לפסוח על פקקי תנועה ועד החיסכון המשמעותי בדלק (לעומת רכבים). יחד עם זאת, הרי ברור לכולנו שמדובר בכלי אשר מהווה לא מעט סיכון לרוכב עליו. כפועל יוצא מכך, כמראה שביטוח לאופנוע לעולם לא יהיה באמת זול. 

בבואכם לרכוש אופנוע (מכל סוג), כדאי להכין את הכיס עבור ביטוחי אופנוע. עד כמה הכיס צריך להיות עמוק? ובכן, זוהי סוגייה עוד משכבר הימים. האופנוענים בארץ מאז ומתמיד מתלוננים, וכנראה שמבחינתם גם די בצדק, לגבי מחירי ביטוח לאופנוע בישראל. בעוד שחברות הביטוח מסוגלות להיאבק בשיניים על כל לקוח ולקוחה המעוניינים לבטח בביטוח רכב, אצל האופנוענים התמונה היא אחרת לגמרי. נסביר. מה חשוב לדעת ב-2020 על ביטוח לאופנועים בישראל?

 

2020: סקירה מלאה על ביטוחים לאופנועים

רכשתם אופנוע? מזל טוב! קודם כל, רכבו בזהירות. על פי נתונים סטטיסטיים ועל פי הגיון פשוט, אופנועים וקטנועים מאוד חשופים לתאונות דרכים. מעבר לכך, חשוב לזכור גם כי אופנועים הם כלי שמאוד קל לגנוב אותו, סך הכול צריך להעמיס אותו על רכב טנדר בעזרת שיטות שונות וזריזות (גניבות של אופנועים מתרחשות באמצע היום ובאמצע רחובות סואנים).

מאחר ואופנועים חשופים ללא מעט תרחישים בעייתיים פוטנציאליים, חברות הביטוח לא מתלהבות, בלשון המעטה, לבטח אופנוענים. מצב זה הוביל עם השנים לכך שאופנוענים מעדיפים לבטח את האופנועים שלהם בביטוח פול, אבל העניין הוא שגם דרך ביטוח פול המחירים הם אינם נמוכים.

 

כמה יעלה לי ביטוח לאופנוע וממה הפרמיה מורכבת?

בעוד שתמיד נלקחים בחשבון פרמטרים כמו גיל הרוכב, הניסיון שלו על הכביש והיסטוריית התאונות שלו, בדרך כלל רק ביטוח חובה יגיע לכדי סכומים של אלפי שקלים. במילים אחרות, מה שתחסכו על הדלק תוציאו בביטוחים.

מבאס מאוד, אבל בהחלט אפשר גם להבין את חברות הביטוח בנושא הזה. מאחר שחברות הביטוח ממש לא מתלהבות לבטח אופנועים, בשנת 2008 נדרשה כבר סוג של חקיקה בנושא. הוחלט כי במקרים שבהם רכב ואופנוע מעורבים בתאונה, עלויות הביטוחים והתיקונים יתחלקו באופן של 75% על בעלי ביטוח הרכב.

 

האם התמונה השתנתה מאז 2008?

בזמן שלחברות הביטוח של האופנוע נותר לשאת ב-25% מעלויות התיקונים, לצערנו לא הרבה השתנה בשטח. היה מצופה כי חברות הביטוח יוזילו מחירים בעקבות העובדה שהן צריכות לשאת בפחות אחריות במקרים של תאונות עם אופנועים, אבל עדיין, נכון לשנת 2020, ביטוח חובה לאופנועים יעלה אלפי שקלים.

בסופו של דבר, מי שנדבק ב"ג'וק" של אופנועים, מחירי ביטוחים לאופנוע לא יורידו מהחיידק הנקרא רכיבה. אם גם אתם נדבקתם בחיידק הרכיבה, אנחנו ממליצים לערות השוואת מחירים בין חברות הביטוח בצורה הכי מדויקת ומקיפה. רק כך תוכלו לחסוך בכסף על ביטוח לאופנועים. רכבו בזהירות!

 אופנוע מבוטח

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני