איך נקבע גובה הפיצוי על נזקי גוף

ישנו חוסר ידע כללי בכל הנוגע לתביעות של נזקי גוף בקרב הציבור בישראל.

הדבר נודע לנו לאחר שפגשנו לא מעט אנשים שסיפרו לנו על נזקי גוף שאירעו להם בסיטואציות שונות. מדובר בנזקים חמורים שהובילו חלק מהם להליך

רפואי מורכב כמו ניתוח ואשפוז ממושך.

המשותף לכל המקרים הללו זו העובדה שאותם אנשים חשבו שמגיע להם פיצוי נמוך מאוד על נזקי גוף.

כדי להביא את העניין למודעות, יצאנו לבדוק את כל הפרטים בנושא ובפרט – איך נקבע גובה הפיצוי על נזקי גוף?

 

כמה מילים אודות הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך סיוע מצג גורמים שמודעים לכל הנושא של נזקי גוף ומכירים אותו מקרוב. מדובר בעובדים סוציאליים שמלווים לא פעם אנשים שעברו פגיעה בגוף בעקבות מצבים שונים ובאנשים עצמם שעברו את ההליך וקיבלו בסיומו פיצויים גבוהים על נזקי גוף. חשוב לנו לציין שהמטרה של המדריך הנוכחי היא להעלות את המודעות בקרב הציבור לכך שהם זכאים לפיצויים. ראוי להוסיף כי גם אם מדובר בפיצוי נמוך – חשוב מאוד לעשות כל שניתן כדי לקבל אותו. שכן, אתם זכאים לו.

 

מה זה בכלל תביעה על פיצוי לנזקי גוף

רגע לפני שנציג בפניכם איך נקבע גובה של הפיצוי על נזקי גוף, ראוי לציין מהי תביעה על נזקי גוף. כדי שתוכלו בכלל לדעת אם אתם עומדים בקריטריונים להגשת תביעה שכזו ואם כן, תצטרכו לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין נזיקין שיסייע לכם בהמשך ההליך. תביעה של נזקי גוף היא כזו שמוגשת מטעם אדם שנפגע באופן נפשי או פיזי בגלל מעורבות באחד מהמקרים הבאים:

  • תאונת עבודה
  • תאונת דרכים
  • רשלנות רפואית וכו'

אדם שעבר מקרים אלו או דומים להם עשוי להיות זכאי לקבל פיצויים מטעם המדינה.

 

איך נקבע גובה הפיצוי על נזקי גוף?

כעת, אתם יודעים אם אתם נכללים בהגדרה שתאפשר לכם להגיש תביעת נזיקין. אם כך, חשוב שתדעו שהגובה של הפיצויים נקבע בהתאם למצבכם הרפואי והנפשי תוך יישום של 2 שלבים:

 

  1. השלב הראשון – שליחת מסמכים לוועדה

בשלב זה, עליכם להגיש מסמכים שמציגים את מצבכם הרפואי אל המוסד לביטוח לאומי. לאחר מכן, תיקבע לכם ועדה שתבחן את מצבכם הרפואי והנפשי ואת גובה הפגיעה שלכם. לאחר ימים או שבועות מקיום הוועדה, תקבלו מסמך שיציין בפניכם את גובה אחוזי הנכות שלכם.

 

  1. השלב השני – קביעת גובה הפיצויים

בשלב זה יהיו בידכם אחוזי הנכות. גובה הפיצויים נקבע בהתאם לאחוזי הנכות. במשרדי הביטוח הלאומי, ברחבי הרשת ואצל עו"ד שעוסקים בנושא יש טבלה מסודרת ובה מוצג מהו גובה הפיצוי על נזקי הגוף בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו.

כעת ידוע לכם איך נקבע גובה הפיצוי על נזקי גוף, כך שנותר לכם להתחיל בהליך, בהצלחה!

ספרים ופטיש

 

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני