מעוניינים לקבל את העצות הכי בדוקות ויעילות לשמור על תקינות הרכב שלכם ועל הערך הכספי שלו בעת המכירה? 5 עצות בעלות ערך שיצילו את הרכב שלכם מתקלות וירידת ערך. הנה הן לפניכם.
כל בעל רכב יודע שמגיע הרגע שבו עליו יהיה למכור את הרכב. עם המיסים הכבדים על רכבים בישראל אנו משקיעים כסף רב, גם ברכישת הרכב וגם בתחזוקה וטיפולים. על כן כאשר מגיע הזמן למכור את הרכב יש לשמר אותו במצב הטוב ביותר למעמד המכירה. זהו עוד מאמרים עם טיפים כיצד לחסוך בתחזוקה הבית שכן, הרכב הוא חלק נכבד בהוצאות החודשיות.
שמירה על הרכב מעלה את ערכו והוא יימכר במחיר גבוה יותר לעומת רכב מוזנח. נכון, קיימים פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון כמו האם מדובר בבעלות פרטית או ברכב ליסינג לשעבר שאפשר לרכוש מחברת כמו קפיטל מוטורס? האם הרכב עבר תיקון לאחר תאונה או שנמכר בדיוק כפי שיצא מהמפעל?
אך למרות כל אלו, יש בידנו האפשרות לשמר את ערך הרכב במספר דרכים שיוכלו לעזור לנו לשמר את ערכו לאורך זמן. העצות שניתנות כאן טובות לא רק לשמירת ערך הרכב אלא גם לשמירה על תקינותו המכאנית, דבר שיחסוך לכם הרבה כסף וכאב ראש בהמשך וצמצום האפשרות שתמצאו את עצמכם באמצע כביש סואן בלילה גשום עם רכב תקוע.
יאללה מתחילים:
-
שמרו עליו מהשמש
אין צורך להתפלא, גם הרכבים שלנו זקוקים לקצת קרם הגנה מהשמש. כאשר אנחנו מדברים על מדינה קיצית כמו מדינת ישראל שבה השמש בחודשי הקיץ מסוגלת לטגן חביתה על הכביש, חשבו מה היא מסוגלת לעשות לרכב שלנו?
מי לא מכיר והבחין באותם רכבים שנוסעים עם צבע מקולף על הגג או בצידי הדלתות, כל אלו הם סימנים המעידים על חשיפה ארוכה לשמש שהורסת את שכבות ההגנה של פח הרכב ומקלפת את הצבע. על מנת להימנע מכך, בעיקר בזמנים שבהם אתם יודעים שהרכב אמור לחנות למשך זמן ארוך, חפשו מקומות בעלי חניה מוצלת.
זוהי לא אמרה ריקה מתוכן, רכב בעל צבע מקולף מוריד מערכו הכספי בעת המכירה באחוזים ניכרים. רוצים לשמור על ערכו? שמרו עליו מהשמש.
-
הקפידו להשאיר דלק במיכל לפחות עד השליש התחתון
את העצה הבאה אני יכול לספר לכם מניסיוני המר. בעת היותי סטודנט והבעלים הגאה של פיג'ו 205, הייתה "מתעלל" בה מבחינת צריכת הדלק (מצב שנוצר עקב חסרון כסף בכיס בתקופה הזו). איך הייתי "מתעלל"? פשוט לא הייתי ממלא בה דלק אלא עד שנורית מילוי הדלק הייתה מתחננת במהלך כל היום למלא אותה.
גם כאשר כבר מלאתי דלק במיכל הייתי עושה טובה ומפנק את ה- 205 רק עד השליש התחתון של מד הדלק. לאחר תקופה מסוימת הפיג'ו לא יכלה עוד וקרסה לי באמצע כביש בין עירוני סואן.
בטיפול שנעשה ברכב על ידי מחלץ (שעלה לי פי 4 לולא הייתי שומר עליה כפי שאני ממליץ לכם לעשות כעת) התברר שהלכה משאבת הדלק. הסיבה: נסיעה ממושכת וקבועה על טיפות הדלק האחרונות מייצרת חלקיקים של שאריות דלק שנכנסים למערכת ומשביתים אותה.
ההמלצה שלנו היא פשוט להקפיד ולהשאיר דלק במיכל הדלק, לא לנסוע על אדי דלק ולא לחכות לרגע האחרון. עשו זאת ותחסכו לעצמכם עגמת נפש וכסף מבוזבז על תיקונים.
-
טיפולים לרכב- שומרים על ערכו
לכל מי שאוהב לדחות דברים כמו בעצה הקודמת נאמר שגם כאן אל תדחו טיפולים לרכב. יש שתי סיבות משמעותיות לכך: סיבה ראשונה, פשוט עשו זאת על מנת לשמר את תקינות מערכת הרכב.
הסיבה שנייה, אם תציגו בעת מכירת הרכב ספר טיפולים ותחזוקה של הרכב, הערך הכספי שלו יהיה שווה הרבה יותר מאשר רכב ללא היסטורית טיפולים כלל.
השאלה שנשאלת כעת היא האם כדי לתחזק את הרכב במוסך יבואן מורשה או במוסך רגיל? מוסך יבואן יקר יותר ממוסך רגיל אך אתם יודעים שאיכות החומרים וההרכבה שנעשים בו הם מחלפים מקוריים של יצרנית ברכב ולא קומבינציה של חלפים שעלולים להיות מורכבים ברכביכם בטיפול במוסך שאינו מוסך יבואן רשמי.
-
טיפול אישי ברכב
אנחנו יודעים שאתם עסוקים ומאיפה יש לכם זמן עכשיו להתחיל ולטפל ברכב? הרי הוא אמור לשרת אותנו לא אנחנו אותו, נכון? ובכן אתם צודקים ולא צודקים. על מנת שהוא ישרת אותנו בצורה הטובה ביותר ועל מנת לשמור על ערכו יש צורך מדי פעם לנקות ולטפח אותו, לשנות את צורת הנהיגה עליו, לבדוק שמן ומים מדי פעם ובכלל, להיות יותר ערניים לגבי הרכב שלכם.
לדוגמה, שטיפת הרכב וייבושו אחת לכמה זמן תמנע היווצרות כתמי מים ואבנית עליו ובהמשך הרס לצבע הרכב. טיפול תחזוקתי אחת לחצי שנה מרענן את מערכות הרכב ומשפר את יכולתו המכאנית.
קיימים עוד מספר טיפים לשמירה על איכות הרכב וערכו הכספי. מספיק שתקפידו לוודא על החלפה של חלקים מקוריים בטיפול במוסך, בדיקה של מים במצבר הרכב או מילוי אוויר בצמיגים אחת לכמה זמן, כולם יעזרו לכם לשמר על תקינות הרכב וערכו הכספי.
-
שמירה על ממוצע קילומטרים קבוע
אם אתם לא נוהגים ברכב למרחקים ארוכים, הסיכוי שלכם לשמור על ערך הרכב שלכם גדול יותר. ערך הרכב נקבע גם לפי מספר הקילומטרים שעבר. ממוצע הקילומטרים בישראל לרכב בבעלות פרטית עד 3 שנים אמור לעמוד בטווח שבין 15,000 עד 20,000 קילומטרים לשנה ואילו לרכב מסחרי בבעלות פרטית עד 30,000 קילומטרים.
לפי מחירוני הרכב אם רכבכם עבר מספר קילומטרים שחרג מעל הממוצע (מעל 25,000 ק"מ) ירידת הערך ברכב פרטי יכולה להתבטא ב- 600 שקלים במקרה הטוב ואם מספר הקילומטרים הממוצע הוא מתחת ל- 10,000 קילומטרים תוכלו להרוויח 600 שקלים יותר בקניית הרכב.
כמובן שקיימים עוד פרמטרים שונים שיש לקחת בחשבון ומשפיעים על ערך הרכב כמו, מספר הבעלים הקודמים, שנת ייצור הרכב, סוג הבעלות על הרכב (פרטי או ליסינג) ועוד.