רוכשים קרקע? חמישה דברים שיש לבדוק

אם גם אתם מעוניינים להצטרף לעוד עשרות אלפי הישראלים אשר רוצים לרכוש קרקע בדקו היטב כי לא עובדים עליכם, כפי שהתרחש באלעד.

רכישת קרקע – השקעה משתלמת

מי מאתנו לא שמע על ברי מזל שרכשו לפני כמה עשרות שנים קרקעות וגזרו קופון שמן משום שעל הקרקע נבנו בניינים מגורים או משרדים אשר הניבו מאות אלפי שקלים  ולעיתים גם מיליוני שקלים עבור בעלי הקרקע. לכן, לא פעם ניתן לראות הרבה מאוד פרסומות אשר משווקות לנו מחירים אטרקטיביים וזולים מאוד, בייחוד כאשר מדובר בקרקעות מבוקשות בישובים מרכזיים בישראל. מקרה מפורסם אשר התרחש לאחרונה באלעד על ידי חברת נופי אלעד ממחיש את הסכנה הגדולה של רכישת קרקע מיזמים אשר מוכרים את החלום, אבל בפועל הרוכשים אשר שילמו ממיטב כספם גילו כי הקרקע העתידית לא תופשר ולמעשה הם שילמו בעבור בצע כסף של היזמים. לכן, להן חמישה דברים שיש לבדוק בטרם אתם מבצעים רכישה של קרקע:

  1. בדיקת בעלות – קרקע תמיד תהיה בבעלות מסוימת, הן של אדם פרטי או של ממשלה או קק"ל. לכן, יש משמעות גדולה מאוד למי ישנה בעלות בלעדית על הקרקע וזאת בגלל שרק בהסכמה שלו ניתן למכור את הקרקע ליזמים או לאנשים פרטיים. בנוסף, לא פעם מדובר במספר אנשים אשר מחזיקים בבעלות מה שמסבך עוד יותר את הנושא, זאת משום שצריך הסכמה של כולם למכירה. במידה ומדובר בקרקעות אשר שייכות למדינה, מדובר בהליך בירוקרטי ארוך וסבוך אשר עלול לקחת שנים רבות.
  2. ייעוד הקרקע – ברכישת קרקע חשוב לוודא מה הייעוד של הקרקע, כך שתדעו מראש האם אכן מדובר בהשקעה משתלמת. לא פעם קורה כי הקרקע אשר אנו מעוניינים לרכוש מיועדת בכלל לסלילה של כבישים או הרחבה של הפיכתה לשמורת טבע, ולכן הייעוד של הקרקע משקף את כדאיות ההשקעה.
  3. מיסים – רכישת קרקע במידה והיא חקלאית כרוכה במס רכישה בשיעור של 5%, ובשל המכירה נצטרך לשלם גם מס שבח כתוצאה מהרווחים אשר עלולים להגיע לעד 25%. בנוסף, קיימים מיסים נוספים לטובת מס ההשבחה של הקרקע והפיתוח, פרמטרים חשובים ביותר בטרם רוכשים קרקע.
  4. רכישה מחברה אמינה – כאמור, רכישת קרקע היא רכישה חשובה אשר מושקע בה כסף רב. חשוב לבחור בחברה אמינה לה וותק וניסיון בתחום, ולא לרכוש מיזמים אשר רוצים לגזול את כספכם כפי שהתרחש באלעד בו החברה אשר שיווקה את הקרקעות הייתה חברה חובבנית ושרלטנית אשר פיזרה הבטחות ללא מימוש.
  5. רפורמות בתחום הבנייה – בשנים האחרונות ישנן רפורמות רבות בתחום הבנייה אשר עלולות להשפיע גם על עתודות הקרקע. על כן, שווה להתעדכן מדי פעם ולבדוק החלטות ממשלה הנוגעות לקרקע המיועדת וזאת כדי לבדוק כי אכן הקרקע לא תופקע לטובת הציבור.

דבר אחרון לסיום – אם נתקלתם בשם "פסגות אלעד" – מדובר על אותה חברה.

רוכשים קרקע

לשיתוף מהיר לחצו כאן
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הסכם ממון
פיננסים
מה חשוב לדעת על הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנערך בין בני זוג, לפני נישואיהם או במהלכם, וקובע את אופן חלוקת הרכוש וההתחייבויות ביניהם במקרה של גירושין או פטירה. הסכם זה יכול להגן על

מה נחשב לתאונת עבודה
עריכת דין
מה נחשב לתאונת עבודה?

לצערנו תאונות עבודה מתרחשות בישראל מידי יום. בכל שנה מבקשים עשרות אלפי פונים סעד מהביטוח הלאומי בגין תאונות עבודה. יש חשיבות בהבנת המצב, מה צריך לעשות ומה האפשרויות העומדות בפני